Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-01-29, 23:39   #1
MatsH
Månadens bild - Mars 2005

Reg.datum: Feb 2002
Standard Problem med sparningar i Driver

Hej!
Jag har kört en hel del på BHJ dom senaste dagarna. Eftersom jag vill att persontrafiken ska rulla runt av sig själv så tyckte jag att jag var smart när jag kom på att ge dom två Y1'orna sina körorder och därefter spara spelet, så att nästa gång jag vill köra så har dom redan direktiv att köra efter.

Men saker och ting går förstås aldrig som man tänkt sig. Problemet är följande:

1: När jag laddar den Session som jag sparat inne i Driver så har alla förare fått tillbaka sina orginalnamn. Dave, Geoff, Alistair mm.

2:När jag öppnar Mapview så koncentreras kartan på Hedebo, även fast jag befiner mig i andra ändan av banan och jag kan inte flytta den.

Är detta kända problem eller är det bara jag som lyckats ställa till med något?

mvh .... Mats
MatsH besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-01-30, 00:09   #2
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Det har ju varit uppe här innan ang. några scenarios som ingår till TRS och där var lösningen att man såg till att alla tåg var stoppade innan man sprade och ingen lastning/lossning pågick på vagnar.

Det här med att förarna får tillbaka sina orginalnamn låter dock som en bugg. Du ger dem först nya namn alltså?
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-01-30, 00:52   #3
MatsH

Standard

Hej Fredrik!
Ja, jag har läst något om att alla tåg ska stå still. Jag gjorde en sparning där jag hade tåg i rörelse och den går inte att ladda alls.

I det här fallet är det inga tåg som rullar vid tillfället för sparningen. Båda Y1'ornas order börjar med en "Wait 5 min" för att jag skulle hinna ge alla order samt spara.

Vad gäller namnen så använder jag den session som kom med BHJ till att börja med, så namnen är Holger, Rune, Erling och Arne från början.

Detta kanske löser sig i och med SP2 när den kommer. Jag funderade mest på ifall det är jag som ställt till med något (vad det nu kan vara) och ifall en ominstallation skulle lösa det. Jag kanske provar med det i alla fall, men det får bli lite senare i så fall.

Ha det bra .... Mats

MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-01-30, 03:14   #4
MatsH

Standard

Hej igen!
Ville bara säga att jag testat lite mer och kommit fram till att det inte har med ordergivning till AI-tåg att göra. Jag startade den session som följer med BHJ, och direkt när Driver startade så sparade jag spelet. Gick sedan ur Driver och laddade mitt sparade spel och helt plötsligt så har förarna fått tillbaka sina orginalnamn (Alistair, Geoff m.fl.) och när jag tar fram kartan så scrollas den automatiskt till området runt Hedebo och går inte att flytta därifrån.

Jag har även provat detta med en session som följer med TRS2004 (Winter in the Alps) och får samma problem med kartan där (namnen på förarna vet jag inte eftersom dom redan har orginalnamnen). Så detta har inget med BHJ att göra. Vill bara förtydliga det.

Det jag undrar är ifall någon annan har samma problem, eller om det är något här hos mig som är fel?

mvh .... Mats
Gammal 2004-01-31, 14:02   #5
odd
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till odd
Standard

Hei Matsh og alle andre.
Først må jeg få si at den banen BHJ er helt fantastisk og alle andre ting som dere har lagt på Svenska Tåg 2004 CD'en er virkelig innponert hva dere får til. jeg har også samme problem med Mapview etter at jeg har lagret og henter den frem igjen så spretter den til et bestemt sted og deretter får man ikke sett rundt på kartet.(Det gjelder alle ruter)

MHV

Oddvar

odd besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-01-31, 14:54   #6
MatsH

Standard

Citat:
quote:...jeg har også samme problem med Mapview etter at jeg har lagret og henter den frem igjen så spretter den til et bestemt sted og deretter får man ikke sett rundt på kartet.(Det gjelder alle ruter)
Hej Oddvar!
Tråkigt att höra att du också har problem, men samtidigt skönt att veta att jag inte är den enda.
Det borde betyda att det inte är jag som gjort något dumt (den här gången). [8)]
Bara att hoppas på att detta är något som löses i och med SP2.

mvh .... Mats

Gammal 2004-01-31, 16:13   #7
odd
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till odd
Standard

Hei igjen Mats
ja antagelig så er det vel en liten bugg.Så vi får håpe at det retter seg i SP2.
Ja hvem har ikke litt problemer.Selv har jeg problemer med Raildriver får den ikke helt til å funke. det gjelder Dual cab, Display Clock og Load.[]
Har lastet ned PS og det tok meg 7 Timer med ISDN, men den fungerer helt fint.
Ha en god helg.

Mvh
Oddvar

odd besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-01-31, 17:29   #8
emges
Senior Member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Jag kan bekräfta att de svenska namnen försvinner även då jag sparar här. Vi får hoppas det fixas i SP2. Att kartan fastnar i Hedebo råkade jag däremot inte ut för. Fast det kanske beror på var man har sina förare och vagnar då man sparar. Det verkar dock vara en bugg det med som beror på korrupt sparningsfil.

/Mats
emges besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Problem med AE vl MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2003-12-06 12:03
Problem med Picadilly line(london underground) gec44-9w MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 2 2003-12-05 18:43
TOCA Race Driver niofem Off-topic 59 2003-05-08 20:35
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen agdor Trainz - Allmänt om Trainz 1 2002-07-16 23:20
Trainz Problem försenar Pendeltågslinjer Kvarne Trainz - Allmänt om Trainz 4 2002-01-13 17:02

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:23.