|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-02-19, 11:06 | #16 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2003
|
Hej Patrick!
Det var ju kul med professionell hjälp! Är du civilingenjör kanske, vilken firma? Jag pluggar faktiskt till arkitekt, så jag vill gärna göra husen så noggranna jag kan/orkar. Men det är inte så lätt att uppskatta ett så stort hus dimensioner med ögonmått och gissningar... Tack för skärmdumpen, men den är lite svår att använda... Det krävs en mätbar axonometri eller om du har någon form av ritning på Centralhuset, så skulle det underlätta mycket. Foton, cad- eller 3d-filer kanske, något översiktligt (interiören är ointressant i detta sammanhanget). Eller helt enkelt bredd, längd och höjd på "hotellådan" och "kontorslådan"? De kompletta konstruktionsritningarna är nog mycket omfattande och lite overkill för gmax, gissar jag. Tvärtemot ditt arbete i Xsteel, så måste 3d-modellering till Trainz göras så förenklat som möjligt. Vanligtvis använder jag sbk:s grundkarta som jag rensar i AutoCAD, exporterar den till 3dstudio/gmax och använder sedan kartans z-eleverade taklinjer och planlinje för byggnader, att skapa volymer efter. Enkla ritningar på Odinshuset vore också intressant! Men kanske bara fasaden mot bangården, eftersom det blir för tungt för Trainz att bygga alla hus runt centralen kompletta. Mvh /Henrik Några byggbilder: |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Spårvägen i Göteborg | rojo75 | Landskapsdesign - Trainz | 46 | 2005-09-03 16:12 |
Göteborg! | Angelsmind | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 1 | 2004-02-09 02:56 |
Göteborg och stockholm | Orbiter fan | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 25 | 2003-10-18 19:50 |
Göteborg! | johnskarin | Lokaltrafik | 2 | 2003-10-06 21:01 |
Någon som fotograferade sjösättningen av Göteborg? | Trigger | Off-topic | 5 | 2003-06-09 20:08 |