Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-11-16, 17:26   #1
Rojje
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
Standard Fler spår än två?

Några frågor. Finns det något intresse av att kunna lägga fler spår än två på samma gång, t.ex tre och fyra med spåravstånd 5 meter? Även variant på två och fyra spår med plats för en 7 meters plattform i mitten kanske är intressant? Plattformen passar precis utan att vagnar tar i, men då är avståndet 5.2 meter från mitten på dom "första" spåren från mitten. Om plattformens splines läggs mitt över "spårens" centrumsplines följer plattformen spåren perfekt vid kurvspår. Se bilder.





Dom spår som jag använder är STW:s fina inbyggda spår i TRS 2004. Har bara testat med concreate-spåret än så länge.


Roger
Rojje besöker inte forumet just nu  
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Hur används dynamiska spår? Perre Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 1 2005-02-05 12:26
spår? [var hittar man fler typer av spår?] avgd Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 2 2003-04-18 19:46
Stockholm C. Spår 2. Bengan Off-topic 2 2003-02-12 17:40
Stockholm C. Spår 3. Bengan Off-topic 0 2003-02-10 22:46
Stockholm C. Spår 1. Bengan Off-topic 2 2003-02-10 22:33



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:24.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009