|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-01-29, 04:28 | #1 |
Member
Reg.datum: Aug 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 43
|
Spårvägen i Göteborg: signalering
Jag har en generell fråga vad gäller realism kontra funktion när man bygger t ex spårväg.
För att systemet ska kunna fungera med AI-förare och blocksträckor måste jag sätta ut en hel del signaler som egentligen inte finns i verkligheten. Hur upplevs detta om man "simulerar"? Kan man kanske sätta ut osynliga signaler som bara AI-förarna kommer att respektera? Många signaler i spårvägsnätet är ju klarsignaler när spårvagn korsar trafikerad väg. Detta finns ju inget stöd för i TRS, så då får signalen ange blocksträckan framför, men då måste ju fler signaler finnas längs vägen för att vagnar framför (men ändå väldigt långt borta) inte ska stoppa upp trafiken. Antar jag? Förstår ni? /rojo |
|
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Byggnader runt Göteborg C | Hengelo | 3D-design - Trainz | 27 | 2005-09-03 16:52 |
Spårvägen i Göteborg | rojo75 | Landskapsdesign - Trainz | 46 | 2005-09-03 16:12 |
Göteborg! | Angelsmind | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 1 | 2004-02-09 02:56 |
Någon som fotograferade sjösättningen av Göteborg? | Trigger | Off-topic | 5 | 2003-06-09 20:08 |