Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Scenarios och scripts

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-02, 16:25   #1
Janne
STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Vagnhärad, Sweden.
Inlägg: 2 299
Skicka ett meddelande via Yahoo till Janne
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Joel
Sen så brukar väl inte bommarna ha reflexer varken på insidan eller på den sida som ligger in mot spåret, utan bara på den sida som ligger ut mot vägen? Rätta mig gärna om jag har fel.
Vad de har för sig ute i stora världen kan vi på STW tyvärr inte ta ansvar för. STWs vägskydd har i enlighet med STWs bestämmelse 16 Kap. § 3 reflexer på båda sidor av bommarna. I de fall lokförare blir störda av eventuellt reflekterande ljus under dygnets mörka timmar finns numera solglasögon, att användas i tjänsten, att tillgå i varje lok STW levererar.
__________________
Janne
Admin Svenska 3D-Tåg

- Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.
Janne besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2008-08-02, 17:10   #2
MatsS
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
Standard

Joel, du har naturligtvis rätt. Bommarna är från tidigt 2000-tal då vi mest var glada över att ha svenska bommar överhuvudtaget. Det är korrigerat nu, tillsammans med lite mer detaljer. Solglasögonen följer dock även fortsättningsvis med varje levererat lok, fast nu med ett extra moment i föreskrifterna så att de används enbart under dygnets ljusa timmar.

Det går att ha flera övergångar så här:

svs01.jpg

Detta är alltså ett vägskydd men med två korsningar. Båda stängs samtidigt då tåg kommer och det finns bara en signalering mot järnvägen, det blir vitt/fast först då alla bommar är nere. Detta går naturligtvis att variera hur man vill. Enda begräsningen är 10 komponenter per vägskydd men det går ganska lätt att utöka om så behövs. Någon kommunikation emellan olika vägskydd finns dock inte. Varje arbetar separat med sina egna triggers.

Senast redigerad av MatsS den 2008-08-02 klockan 17:13.
MatsS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-02, 17:36   #3
Henrik L
Tidigare Metal_henke
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Helsingborg, Sweden
Inlägg: 864
Standard

Det där är riktigt bra Mats!
__________________
|Henrik L
Henrik L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-02, 19:26   #4
Andreas
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Sweden
Inlägg: 907
Skicka ett meddelande via MSN till Andreas Skicka ett meddelande via Skype™ till Andreas
Standard

Mats..
När släpps detta?
__________________
MVH Andreas

Blogg : http://oxiepagen.wordpress.com
Andreas besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-03, 17:39   #5
MatsS
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
Standard

Jag hade tänkt lägga upp detta idag men nu ser jag att vägtrafiken inte stoppas i TRS2006. Där finns crossing.gs men den lyder inte. Jag vill minnas att det var något problem med vägtrafiken i 2006, någon som vet mer om detta?

Jag har nog missat vilken version jag var i för jag hade för mig det funkade i både TC och 2006. Detta betyder i nuläget att man måste ha TC för att vägtrafiken skall stoppas.

Jag hoppas att TS2009 blir något som alla uppgraderar till för nu är det mycket extra jobb bara för kompatibiliteten.
MatsS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2008-08-03, 21:53   #6
MatsS
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 304
Standard

Första versionen finns nu för nedladdning här:

http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20105
MatsS besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:55.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009