Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-22, 00:08   #11
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 501
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pussgurkan
Jo Train Simulator 2 verkar vara i en klass för sig själv, Har kört Flight sim X
och då det är samma grafikmotor i båda enl uppgift så verkar det lovande,
men tyvärr har jag ej sett några data och guider hur och med vad man bygger objekt till denna.
Fördelen med att de gör allt själva är att kvaliteten på objekten blir förstklassiga,
nackdelen är att det bara kommer att fínnas begränsat med lokalt material, ingenstans står att lösa huruvida den är bakåtkompatibel dvs fungerar gammla saker,
kan man göra egna script för att skapa specialfunktioner i spelet (ett av fördelarna i trainz).
Dessvärre innebär det att då den använder directX10 MÅSTE man ha Vista och en ganska bra dator.
Men förmodligen är man torsk och köper den oxå.
Några försynta påpekanden...

MSTS-2 kräver inte DX10 och kommer gå utmärkt att köra på XP. Dock om man är ute efter bästa upplevelsen, så är iof DX10 och Vista att föredra.

MSTS-2 är inte riktigt "på gång snart"... Beror förståss på vad man menar med snart... med flera års utvecklingskalendertid, så är det ju snart i den meningen att det är mindre än ett år till release. Säger dom iallafall. vad som är sagt är att den kommer att släppas "holiday 2009", vilket syftar på thanksgiving nov - dec. I praktiken till jul 2009 alltså.

Det är mycket tydligt uttalat från utvecklarna att MSTS-2 är inte bakåtkompatibelt på något sätt. Enda möjligheten att använda tidigare material är om man har tillgång till 3D-filen och kompilerar om den för MSTS-2.

Vad man kan göra redan nu är att du kan skapa objekt till MSTS-2, då filformat är samma som till FSX. Det gäller dock inte rullande fordon, då det har kompletterande tågspecifika format, ej tillkännagett än. Dock kan man, så som vi gör redan nu, skapa högdetaljerade modeller och ta kompileringen av dessa till MSTS-2 när verktygen finns på plats. Polygon och textur-budgetar är uttalade redan.

Script kan jag inte påminna mig om att det är uttalat något om än, men jag hoppas såklart också på minst samma funktionalitet gällande script som i Trainz.

__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:58.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009