|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2009-01-16, 14:32 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
Var kan man beställa msts?
Sho! Jag hade tänkt köpa msts då jag tycker det verkar kul med tågsimulator, har hållit på med lite andra sorter av simulatorer och tycker detta verkar intressant. Är nästan säker på att jag vill ha msts men det finns andra som t.ex. Trainz som verkar lockande också. Vilket borde jag ta? Var kan jag beställa?
Alla svar är uppskattade |
|
2009-01-16, 14:45 | #2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Här hittade jag ett ställe som säljer det för 99 svenska pengar;
http://www.spelbutiken.se/catalog/pr...usive)--for-pc Angående Trainz, Rail Simulator eller MSTS... Kolla runt på forumet här (vilket du nog redan gjort kanske?) och bilda dig en egen uppfattning... Eftersom MSTS är så pass billigt, så är det ju inte så dumt att faktiskt skaffa sig flera simulatorer... De olika simulatorerna är ju lite olika i sitt sätt att fungera och det är ju lite vad du själv vill ha. Min bästa rekommendation är nog att köpa både MSTS och Trainz... Eller varför inte Rail Simulator? Den har inte svenska fordon än, men det är ju på väg att ändras på... |
2009-01-16, 15:44 | #3 | |
Medlem
|
Citat:
|
|
2009-01-16, 15:55 | #4 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
MSTS, Trainz och Rail Simulator
Alla tre simulatorer (MSTS, Trainz och Rail Simulator) är bra (tycker jag) på olika saker. Här ser du vad jag tycker om de olika simulatorer:
MSTS: Många bra svenska tåg. /50% Svårt att bygga rutter. /50% Trainz: Enkel ruttbyggare. /100% (Tillskillnad från MSTS) Dålig grafik. /50% Rail Simulator: Bra grafik, Människor som rör sig och det går att öppna dörrarna på alla tågen. /100% (Denna simulator är dyrast av dem alla.) Jag har alla tre tågsimulatorer. Tycker alla simulatorerna är bra. Men på olika saker. Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-01-16 klockan 15:58. |
2009-01-16, 16:22 | #5 | |
Guest
|
Citat:
Aerosoft.de: http://www.aerosoft.de/cgi-local/rd/...370,5087705310 är en bra sida med bra kommersiella Addons till MSTS: De, enligt min mening är de bästa verkliga rutterna till MSTS är alla de Scweiziska payware-rutterna hos Simtrain: http://www.simtrain.ch/simtrain/eng/en-main.htm Söker du däremot gratis rutter och vagnar, Freeware addons: Train-sim.com: www.train-sim.com det äldsta och största communityt till MSTS, detta är en bra start, dock måste du registrera dig för att komma åt filarkiven. Det mesta är amerikanskt, dock finns bl a New York Subway med, samt en massa amerikanska rutter. The Train: http://www.zugsimulator.de/new/_cms/...new_lang_is=en är en anna bra freewaresite, där det fokuseras mest på tyskland, Schweiz m.m. Här behöver du inte registrera dig, med att ladda ner kan vara problematiskt, då man prioriterar registrerade användare. Railserve: http://www.railserve.com/Computers/MSTS/ är en länksida till mycket MSTS material, en bra sådan. http://www.railserve.com/Computers/MSTS/Web_Sites/ här hittar du länkar till MSTS, både freeware och payware Trainss: http://www.trainss.com/?lng=en diskuterar nyheter i MSTS-världen, och där kan du också hitta mycket freewarematerial. Och slutligen, om du letar efter svenskt material, så är www.banbyggarna.se det givna alternativet. Dock rekommendrar jag att man kör MSTS på "internationell nivå", eftersom det ger fler möjligheter, med mer verklighetsbaserade rutter. Lycka till! Senast redigerad av Byggare Bob den 2009-01-16 klockan 16:52. |
|
2009-01-16, 17:17 | #6 |
Medlem
|
Tack för alla bra svar!
|
2009-01-16, 17:39 | #7 |
Tidigare Traindriver94
|
MSTS finns för 59kr på vissa sidor, ska se om jag hittar en
EDIT Det finns kanske bara i affärer. Kolla runt lite på game osv
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2009-01-16 klockan 17:41. |
2009-01-16, 17:51 | #8 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
Enklast är nog att gå in på www.prisjakt.se och skriva in vad du söker.
Sen kommer det upp de billigaste affärerna först och det finns lite recensioner och sånt.¨ Ibland kommer det inte upp något. Men har sökt och det verkar som att både trainz 2006 och microsoft train simulator (msts) finns i spelbutiken för ca 99 kr. Sen vet jag inte om dom är på lager. Senast redigerad av Dennis den 2009-01-16 klockan 17:56. |
2009-01-16, 17:54 | #9 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
Jag tycker att Mazz exempel med både MSTS och Trainz låter bra. MSTS börjar bli gamalt men det finns mycket fina svenska saker till det vad jag har sett. Annars så kommer ju MSTS2 i slutet på året. Rail Simulator har den bästa grafiken, men istället verkar det otroligt svårt att bygga banor. Trainz har bra grafik och det finns hur mycket saker som helst att ladda ned, och mycket bra med svenskt material. Att bygga rutter är otroligt lätt till skillnad från dom bägge andra. Däremot så är trainz ganska så irriterande då den ska bygga upp databaser och grejer ganska ofta, detta gäller dock inte den senast versionen TS2009.
Notera att jag bara har kört Trainz och det andra är saker jag snappat upp via foruminlägg och bilder.
2009-01-16, 18:30 | #10 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
Utan att ha provat något annat än Trainz (TRS2006) utan bara jämfört screens osv. tycker jag inte det är något större fel på grafiken hos Trainz. Beror nog mest på hur detaljerad rutterna (banorna) är. Kika gärna på screenshotsidorna till respektive simulator här på forumet. MVH. Ekan
|
2009-01-16, 20:21 | #11 | |
Tidigare Traindriver94
|
Citat:
Det är väl lättare att bygga i krs än i msts? annars har jag gett mig in på djupt vatten
2009-01-17, 18:43 | #12 | |
Medlem
|
Citat:
2009-01-17, 19:45 | #13 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Sen ett par saker som inte tagits upp gällande Trainz, som jag ser som en nackdel med den tågsimmen... 1. DLS (downloadstation) som måste användas för att få hem alla objekt till rutterna. DLS är/var ofta nere och det går skitsegt att hämta hem nått där ifrån (ja, om man inte betalar för att kunna hämta snabbare). Att hämta hem flera hundra objekt kan ta väldigt lååååång tid! 2. Att köra en rutt på vintern. Till MSTS så väljer man i programmet vilken årstid man ska köra, men i Trainz är du tvungen att köra den årstid rutten är skapad för. Det behövs därför 4 versioner av samma rutt för att täcka in alla årsrtider... Men jag tycker som andra här att köp alla tågsimmen, för alla är bra på olika områden!
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2009-01-17 klockan 19:49. |
|
2009-01-18, 02:29 | #14 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
Senast redigerad av ekankal den 2009-01-18 klockan 03:33. |
|
2009-01-18, 20:31 | #15 | |
Medlem