![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Roligt att det uppskattas av någon
![]() ![]()
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Ska bli skoj att höra hur en prao funkar idag.
Gjorde min (tror det hette pryo på den tiden) på SJ nångång i början på 70-talet. Var väl inte så givande, fick mest gå omkring i lokstallarna utan handledare + att sitta och ringa kunder och tala om att det fanns expressgods att hämta. Roligaste var nog sista dagen då jag fick klippa biljetter och ropa ut "Hudiksvall nästa" osv på en tur å returresa S-vall-Gävle som konduktör. Fanns inga tågvärdar och högtalarsystem på den tiden inte. Samt sista "uppdraget", flagga i väg Stockholmståget som stins med äkta stinskeps och flagga/spade. MVH. Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Låter som en kul praktikplats, fortsätt gärna rapporterandet, det är intressant läsning...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Gör ett snabbinlägg här, mer kommer i eftermiddag.
Just nu sitter jag i datasalen och skriver en "uppsats" om signalsystem. Har fått en genomgång av en proffesor i signalsystem där jag fick undersöka bl.a en balis ![]() ![]() Ha det =)
![]() |
#5 | |
STW-member
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
![]() |
#7 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Dag 2 Onsdag
Helt slut... Dagen började med en genomgång med professorn i signalsystem där jag som sagt fick titta på bl.a en balis. Sedan skrev jag min uppsats efter det åt jag lunch med min kusin. Sedan var jag med en timme på KTH-utbildningen fast det var ju lite överkurs så jag drog mig därifrån efter en timme. Efter detta så fortsatte jag på uppsatsen och sedan slutade jag. Inte så jätteintressant just idag. Lite bilder från dagen... ![]() Entrén till Bombardier ![]() Stog en dvärg utanför som lyste. Den kunde även lysa rött osv ![]() ![]() Väl inne så har dom denna, som inte fungerar men herregud vad den är stor ![]() ![]() En balis på nära håll ![]() ![]() På testningscentralen såg det ut såhär. ![]() Inte så mycket sladdar dock ![]() Bilderna är inte meningen att vara bra fototekniskt, men ni får gärna kommentera övrigt om dom ![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|