![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Hej pussgurkan
Börjar med svara på din fråga: Jag kör Win 7 64bit. SSD diskar var något jag kikade på. Men det hade spräckt min kalkyl då de fortfarande är ganska dyra. Tänkte först behålla mina Sata2 diskar, men av praktiska orsaker så köpte jag en ny disk (Sata 3). SSD blir något att satsa på framöver. Det var en riktig monstermaskin du sitter o filar på. Riktigt kul låda dessutom. Vågar inte ens tänka på vad slutpriset för bygget blir. Men som man brukar säga, det kostar att ligga på topp. ![]() Lycka till med bygget o jakten på 5 X 7.9. ![]() Mvh Leif |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Känner mig lite utanför med mitt budget-bygge, men blev ganska nöjd ändå. Blir en ssd-disk för mig inom närmaste framtiden. Vet dock inte riktigt hur jag ska göra, gå på en Intel 80GB (vill jag helst, men = äta nudlar en månad) eller om jag ska välja en Intel 40GB (billigare = äta som vanligt)...
Min dator består av: AMD Phenom2 X2 555BE (upplåst till X4 B55) Corsair 4GB 1333MHz XFX Radeon HD5770 Asus M4A785TD-M EVO Samsung SpinPoint F1 1TB Corsair VX 450W 80+ Ace Ecco 220 mini tower Samsung 22X DL SH-S223C Och prestandatesten i Win 7 visar...
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2010-05-19 klockan 18:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Pierre, om din Pc nu är ett budgetbygge (är dålig på priser) så har du med tanke på prestandasiffrorna satt samman det mycket bra. Sedan kan man ju diskutera vad ett budgetpaket är.
![]() Siffrorna i Windows prestandatest får vi nog ta för vad de är. Men visst kan det vara kul o testa vad man får för poäng. Mvh |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]()
Pierre. kolla hur mycket utrymme som är förbrukat på din C drive
detta ger en ganska bra hint om hur stor disk du behöver. Leif. Det jag ville visa med prestandasiffrorna var hur stor förbättring det blir i diskhanteringen med en SSD disk, och då OP systemet alltid har en växlingsfil där systemet sparar de data som ej får plats i primärminnet så är detta ganska vesäntligt för hastigheten i systemet. kolla i prestandaövervakaren för att se hur mycke data som skyfflas fram och tillbaka |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
hm, bra siffror för budget dator isf..
Jag har 7,5 7,5 7,7 7,7 5,3 delar för ca 10500kr den där hårddisken är elak >< Min c tar upp 33gb just nu, värt att nämna är att de ligger en del skit i min dokumentmapp Så, 40gb räcker för os + vanligaste spelet/programet typ
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Min C ligger på 89 GB nu, varav 61 GB är spel. Jag tänkte förutom Windows och program, ha några spel (t.ex. MSTS och Railworks) på C och vi vet ju hur snabbt dom kan växa (alla add-ons)...
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]()
40Gb är lite snålt du bör välja 80GB
tänk på att ju större du kan göra växlingsfilen desto fortare går det titta även på diskarnas överföringshastighet vissa är slöa såå prestandahöjningen blir ej lika stor. jag rekomenderar Intel X25-M SSD 80GB 2,5", SATA2, read/write speed of up to 250MB/70MB sec pris 1.790 på JME data |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|