![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
Det blev visst utbyte med en avställd kollegas tender efter det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Tendern och kopplet har fått mer jobb. Kopplet är klart, tendern är jag lite osäker på hur detaljerad jag kan göra den.... Lite mera behövs iaf - ännu saknas t.ex. broms och lyktor vilket kan vara jobbigt.
bild3_tender.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
|
![]()
Lycka till!
Det ser fint ut. Jättekul att flera stycken bygger svenska ånglok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Mindre projektuppdatering för det fåtal som bryr sig:
bild4_tender.jpg Jag har fixat mera detaljer på tendern. Nu är det bara bromsarna kvar samt att spegla den halva tendern så jag får en hel. Frågan är om jag har gått för högt i polygonerna - vi får se när jag är klar.... Det är också helt klart att det här tar en himla lång tid.... med den här takten så skall jag vara glad om jag är klar med en testversion innan semestern. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Snyggt, Spyfrog.
Kul att du även visar, genomskinliga bilder på bygget. För en annan, som är så trög. Så är det mycket lättare, att förstå själva uppbyggandet. Då man ser alla streck och punktmöten (eller vad det egentligen heter). Så här, ser man rätt tydligt. Att det inte behövs, så mycket streck hit och dit. För att få till en jämn svängd form, där säkert en annan hade vräkt på.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
Ibland är det dock svårt tycker jag att veta hur långt man skall gå. Jag har t.ex. gjort lyktorna med enbart 5 sidor - det kanske var snålt? Jag funderar på att ösa på lite mera där och sätta dit 10 sidor.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Ja, Spyfrog det verkar vara en handfull som bryr sig våra byggen. Men så är det väl i "byggbranchen": Många vill ha en färdig produkt men få bryr sig om själva bygget! Du får väl köra med min "devis": "Om jag vill bygga nåt så gör jag det för det är kul och skiter i vad andra tycker, utom det fåtal som tillför nåt vettigt till mitt projekt!" Lycka Till:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Nu har vi fönster för lokföraren - antalet olyckor antas minska med närmare 90%...
Tyvärr försvann alla mina linjer på den sidan också när jag boolean subtractade ut fönstret - något av ett "no no" enligt uppgift men jag ville ha mina snygga runda hörn.... jag får sätta dit linjerna igen. bild5.jpg Den rundare lyktan för tendern skymtar i bakgrunden - tyvärr med "fel" sida emot oss så vi ser bara baksidan. Har även bytt ut pannan till en med dubbelt så många faces - bättre att spara in dem på annat håll än på största delen av loket.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 062
|
![]() Citat:
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|