![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#34 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej Spyfrog
Jo jag kör en boggie per hjulaxel, eller rättare sagt det är en och samma boggie men för varje axel finns det en attatchment point och sedan specas i comfig filen att boggien/(axeln) skall visas 2 eller tre gånger. Jo själva vagnens höjd över spåret styrs av hur högt den är ritad i Z- ledd över spåret/(z=0). Dummyn för boggien dvs. den som är animerad och som hjulaxeln är kopplad till skall vara centrerad exakt boggins/ hjulsxelns centrum så de snurrar snyggt till sammans när man provkör animeringen. Det största problemet hade jag dock innan jag gjorde på följande sätt. Boggiaxeln och dess dummy bör ritas en gång icentrerad i pos Y=0. B.r main bör ritas med exakt samma x, y och z koordinater som axeln, dvs y=0, x =0 och z =haöva hjuldiametern. boggiens dummy skall länkas till b.r.main Sedan exporteras boggien som ett paket " export selected" i Gmax. Dvs b.r.main b.r.axelummy och själva axeln. Ja och den skall exporteras som en Kin fil också precis som du beskrev. Mvh /bl |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|