![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej Spyfrog
Det ser ju jättebra ut så här långt. Och visst har elements samma funktioner för att transformera en selektion som Photoshop har. MVH / BL |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Ok, nu har jag fuskat ihop en UV mapping.
Jag vill redan här och nu varna ekankal och andra duktiga textur jobbare samt eventuella UV mappings rättrogna - det här är ett riktigt fuskjobb när det kommer till UV mappingen. Tyvärr - jag fick nog. Det fuskas stort här... Jag planerar redan nu att någon gång i framtiden gå tillbaka och göra om den och kanske fixa lite andra små defekter men det får bli sen - just nu känner jag att jag vill bli klar. Nu är det skuggor och export till Trainz kvar... uvmapping_fuskklar.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Av bilden att dömma, så ser det inte alls så "fuskigt" ut.
Men jag tycker att du gör alldeles rätt, istället för att kanske lessna helt, så är det väl bättre att få in vagnen i Trainz, så att du vet att den funkar okey. Justera "lacken" går ju att göra senare ![]() Tycker det ser ut som ett riktigt bra bygge i.a.f. ![]()
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Ok, då är vagnen äntligen inne i Trainz!
Några problem kvarstår: 1) Vagnen är lite "blank". Jag undrar om det har med material inställningarna vid exporten från Blender? De är nu 0.8 för diffuse "intensity", 0.5 för specular "intensity" och Shading ambient 1.0 - vilket är default i Blender. Någon som har några förslag där? 2) Hjulen blir inte riktigt runda - de är något snea på något sätt. Jag har bett Björn att göra en bogie åt mig.... 3) Ingen skugga ännu 4) Lasterna som vi har i DONJ passar inte! Jag behöver få smalare både sågade trävaror och timmer. Faktum är att timmer inte passsar på Björnls treaxliga vagn heller.... ![]() nn_i_trainz.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
En till sak - har någon ett förslag på vikt för denna vagn?
Jag har dragit till med 8500 (kg?) som massa i Trainz config för det var vad Björn hade för sin 3 axliga vagn.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Ok, jag får krypa till korset och erkänna att jag råkat lägga in fel last konfig i vagnen - stammarna är inte björnl's utan någon annans.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|