![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Håller med dig, men jag har kollat elledningarna. Har ett klart minne av placeringen och fått det dessutom vidimerat av stationskarl Kalle, som använde övergången dagligen. BJ (Bergslagens Jernvägar) var ju lite udda och hade sina egna regler. För ångloksförare innebär placeringen problem - inte minst när det gäller försignalen, som alltså sitter på fel sida (eldarens sida), men BJ var ju tidigt ute med elektrifiering.
Kort och gott; jag har inget emot att byta sida. Rätt ska vara rätt. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
Ort: Tokarp, Jönköping, Sweden.
Inlägg: 916
|
![]()
Är det inte lite av grejen.. att se en bildtext.. då kan man ju sätta sig in i byggarens tankegångar.. Kul .. o fortsätt så här Nils..
__________________
MVH /Stina-Märklinist & fåtöljrallare! |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|