![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]() Citat:
Det är gradvis mindre varianter av texturen ju längre bort objekten är. Men i och med att texturen är mindre så förloras också detaljer i texturen och den blir suddigare. MIP läggs in automatiskt när man kör AceTool för att göra om sin bmp eller tga till ace. Ace-filen innehåller då inte en bild utan en 512x512 + en 256x256 + en 128x128 osv (om ursprunget var 512x512). Detta för att saker långt borta ska gå snabbare rendera. Men priset är att texturerna kan bli suddiga på avstånd, något man ibland märker på rullande material när de är hårt mippade. Som utvecklare av modeller kan man till viss del ställa in när dessa olika MIP-nivåer ska växlas. Sedan spelar även grafikkortet in och det jag främst skulle titta på är kantutjämning. /æ |
|
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|