![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Amerikanska tåg har väldigt mycket slack i kopplen vilket gör att det kan skilja flera meter i tåglängd om tåget är sträckt eller ihoptryckt. Amerikanska lokförare brukar ofta säga något i stil med "Dynamos is dynamite", dynamisk broms är dynamit. Fel använd är den livsfarlig. Men sen är det som du säger, i RW är den dynamiska bromsen i princip värdelös. Så bättre fysik vad gäller bromsar hoppas jag på (En s.k. bail off-funktion vore ju drömmen, men det lär väl knappast komma i RW..), eftersom det i princip är nödvändigt för att över huvud taget kunna köra ett långt tåg och lättare vagnar då lätt kan tryckas av spåret av tyngre vagnar om man är oförsiktig. Nyckeln till att ta ett långt och tungt tåg ner för en brant lutning, är att hantera bromsarna mjukt och fint och låta tåget tryckas ihop mjukt. Jag brukar sänka bromsledningstrycket med ca 6-7 PSi till en början och eventuellt sänka trycket mer med 2 PSi åt gången, till dess att jag känner att dynamisk broms runt 40-60% och tågbroms håller hastigheten. Kommer jag till ett flackare parti, drar jag helt enkelt tåget bromsat över partiet. Det är ungefär som det går till "in real life", när de bromsar tåg ner för långa backar och jag tror inte de oroar sig särskilt mycket för att bromsarna ska brinna upp... Problemet med att köra på det sättet i RailWorks, är att fysiken är katastrofal. Dynamiska bromsen har inget set up-läge, lokets bromsar går inte att lossa oberoende av tågbromsen, tågbromsen är för snabb att ansättas och lossas, osv.
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Nu har det kommit datum för rutten Donner Pass.
Nästa vecka närmare bestämt på torsdag släpps rutten som är den största hittills, 140 miles = 225 kilometer. /anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Kan bli spännande - men fortfarande återstår vissa frågetecken, bl.a. verkar den inte innehålla s.k. "Super elevated tracks", dvs doserat spår. Jag hoppas verkligen att jag blir motbevisad, men på bilderna de har släppt på Facebook ser det inte ut som att spåret är doserat i kurvorna, såsom det är på Horseshoe Curve. Men bortsett från det och några smådetaljer som spårtexturer verkar rutten kanon! ![]() Edit: Och efter information jag fått via deras kommentarsfält, har jag också lärt mig att kurvorna inte var/är doserade på Donner Pass IRL heller, så då var ju också det problemet ur världen
På internet kommunicerar vi med tecken. Om du stavar och skriver som en idiot kommer du också att bli behandlad som en. Senast redigerad av Dson den 2011-11-18 klockan 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
idag är den stora dagen kommer att släppas runt 17:00 om jag har serr rätt
(fast lär väll ta 3-5 dagar innan det syns i steam ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Rutten finns nu att köpa till ett introduktionspris a 15€ fram till 28e.
Kommer med två scenarion som är sex timmar långa! Har inte mer än startat upp den och kört en Tunnel motor en kort sträcka samt flugit över själva passet. Blir spännande att kolla den lite mer i helgen. Sett för lite nu för att ge något första intryck. /æ |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
![]() Rutten verkar vara snäll mot FPS. Skogen verkar vara den nya sorten ,med stora rutor. Typ "Forest" i MSTS eller samma som i Hästskon. Doserade spår finns. Lite ljusa färger på marken, men jag har bara kört ett eget senario i själva passet. Snyggt jobbat att dom skickar med lok i både rent och smutsigt utförande ![]()
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2011-11-25 klockan 00:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
bara 2? när jag läste fanns det 7 mission plus 5 free running
|
![]() |
![]() |