|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
Bengan, du är en bra byggare, det vet jag. Men poängen med mitt inlägg var att vi ska ha en färdig bana att utgå ifrån. Vem vill fortsätta på något ofärdigt? Jag har sett så många banor som har haft den potentialen, men slutresultatet har ändat i att ingen vill fortsätta att lägga till dom sista detaljerna.
Det är ok om flera går tillsammans och bygger en svensk bana och ger ut den fungerade! Om vi har en sån bana, så kan alla samlas kring den. Och flera medlemmar som inte kan/vill får också glädje av den.Och dom är många!
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
Svenolov: Jag är i full fart - tre banor på gång. Viktigast är en helrenovering och utbyggnad av Svensk cab-bana. DEM-banan Åmål Ö - Svanskog byggs i två separerade banor varav den långa banan tar lång tid Självfallet använder jag ditt och Korvtigers signalpaket fullt ut. Därtill är realsmen mycket viktigt.
För närvarande försöker jag återskapa en märklig station i 1800-talsskick men som måste integreras i 1940-talsskick. Knepigt värre. Stationen redovisas inom kort. Problemet med export av banorna är att ett stort antal cdp-filer måste bifogas - för Svensk cab-bana handlar det om 100-150-tal filer. Slutligen; jaså, det finns mer godis att vänta. Jag väntar. Nisse |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
Citat:
Denna superviktiga diskussion kan vi fortsätta att utveckla här: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31968 Jag när en "svag" förhoppning om att vi gemensamt kan bygga en SVENSK bana med alla faciliteter som idag står oss tillbuds, normalspår, smalspår, bibanor, vägar, korsningar, båtrafik, slussar, broar, signalsäkerhet m.m. Välkomna att diskutera HÄR: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31968
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn
Senast redigerad av lan den 2012-02-07 klockan 21:52. Anledning: Ny Tråd |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
Jodå LAn, det går - men då bör man vara över de 65.
Problemet: Man gapar ibland efter väldigt mycket och då kan man mista hela stycket. En DEM-bana på, låt oss säga tre mil, tar lång tid att bygga förutsatt att man inte så att säga fuskar en aning. Antalet nödvändiga cdp-filer kan bli stort, bl a beroende på dina och DONJ:s eskapader. Om ni - LAn, Björn, Spyfrog och många andra - visste vilken nytta ni gör skulle ni häpna. Jag har inte nämnt Svenolov och Korvtiger därför att dras insatser ligger i en högre division; nämligen verktygens. Vad som har hänt sedan ett drygt halvt års tid tillbaka är att villkoren för svenskt banbyggande drastiskt förändrats. Banbygge då och nu är inte samma sak. Nisse |
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|