![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
Denna superviktiga diskussion kan vi fortsätta att utveckla här: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31968 Jag när en "svag" förhoppning om att vi gemensamt kan bygga en SVENSK bana med alla faciliteter som idag står oss tillbuds, normalspår, smalspår, bibanor, vägar, korsningar, båtrafik, slussar, broar, signalsäkerhet m.m. Välkomna att diskutera HÄR: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31968
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-02-07 klockan 20:52. Anledning: Ny Tråd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Jodå LAn, det går - men då bör man vara över de 65.
Problemet: Man gapar ibland efter väldigt mycket och då kan man mista hela stycket. En DEM-bana på, låt oss säga tre mil, tar lång tid att bygga förutsatt att man inte så att säga fuskar en aning. Antalet nödvändiga cdp-filer kan bli stort, bl a beroende på dina och DONJ:s eskapader. Om ni - LAn, Björn, Spyfrog och många andra - visste vilken nytta ni gör skulle ni häpna. Jag har inte nämnt Svenolov och Korvtiger därför att dras insatser ligger i en högre division; nämligen verktygens. Vad som har hänt sedan ett drygt halvt års tid tillbaka är att villkoren för svenskt banbyggande drastiskt förändrats. Banbygge då och nu är inte samma sak. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|