Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Scenarios och scripts

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-01, 18:33   #1
y31
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Dalarna
Inlägg: 9
Standard

Tack nu fungerar dvsi så nu blir det att bygga vidare, en undran fått "allvarligt fel har inträffat så IE måste avslutas" några gånger tidigare, så har IE version någon betydelse? har IE8

Ior
y31 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-04-03, 17:09   #2
svenolov
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
Arrow Lägesrapport, nyheter - 2.

Version 2 av signalsystemet är äntligen komplett i sitt grundutförande. Det tog "bara" 6 år att genomföra det (från det att jag tog beslutet att det behövs ett svenskt signalsystem i Trainz).

Jag kommer att ladda upp en betaversion för nedladdning. Den inte är helt igenom testad av mina betatestare (dom flesta ligger fortfarande i ide). Men allmänheten är väl dom bästa betatestarna? så detta blir mitt beslut.

Alla ligger dock inte i ide, och har inte gjort det under hela vintern heller. STL-teamet jobbar alltid vidare även om ni inte märker så mycket av det ibland på detta forum.

Ett tack till:

Lennart (LAn), en 3D-disigner (meshexpert) som får dom mest omöjliga visuella objekten/tillbehören att fungera och lysa upp. Alla hans objekt talar väl för sig själv.

Tomas (korviger), även han en meshexpert, men framför allt en noggrann konstruktör och vetare av fakta. Han vet allt om hur det fungerade i verkligheten i den äldre tidsepoken. Han har stöttat mig med mycken teknisk support och även en del skriptande.

Per (bear). En "fakta databas" och en kritisk testare. Han är involverad i allt som gäller funktionerna i signalsystemet (samtliga signaler). Han är väl den enda av oss som jobbar professionellt inom järnvägen. Och utan honom så skulle t.ex. huvuddvärgarna vara ett skämt, mer eller mindre.

Till sist, men inte minst, vill jag tacka alla övriga 3D-disigners som ännu inte vaknat i sitt vinteride.

I denna version som kommer är ALLT implementerat. Blocksignaler, väggskydd - you name it. Även tredjepartsversioner av vissa 3D-objekt kommer jag att publicera, i dom fall jag har fått bekräftelse att det är ok. Mycket hänger i luften när det gäller detta, men jag kan inte vänta till hösten för att få den slutgiltiga bekräftelsen - så jag gör det på mitt vis. Har dom inte klagat hittills, så tar jag det för ett JA.

mvh
__________________
svenolov

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-03, 18:23   #3
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Thumbs up Mums minsann

Hoppas folk vaknar till snart och inser vilket enormt arbete du, Svenolov, lagt ned för få detta sjösatt!!!
Om inte folk uppskattar detta vet jag inte vad!!!

ETT STORT TACK för ditt engagemang och din uthållighet
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-03, 18:32   #4
Egonrow
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 140
Standard

Efter många månaders celibat ifrån denna underbara värld (varför lade jag av? ) kände jag nu att ett stort TACK till er alla som har lagt ner all denna tid på ett sånt här system är det minsta jag kan ge men det absolut nödvändigaste!
Keep up the good work!!
Det är uppskattat!

LAn!! psssst!! Menade du verkligen sjösatt? Tror nog att de nästan ska vara följande:

"...lagt ner för att allt ska gå som på räls"?
Egonrow besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 11:32   #5
MegaCastor
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 32
Standard

Min första post. Jag har läst ett tag på forumet men nu kändes det som om det var dags att ta bladet från munnen (eller vad man ska säga när man knattrar på ett tangentbord...)

Jag är ganska ny på det här med Trainz och håller på att bekanta mig med alla olika möjligheter (och fallgropar). Glädje och frustration blandas i ojämna doser men glädjen väger för det mesta över till slut.

Av en händelse blev jag intresserad av Svenska Signaler och Klarerare och började experimentera med dessa. Mycket skojigt har jag haft. Jag är imponerad av hur fantastiskt välgjort detta paket är och fylls av respekt av det enorma arbete som jag inser ligger bakom detta. Att nu version 2 är på gång gör det hela ännu roligare, i synnerhet som det utlovas en massa nya godsaker...

Detta är mycket uppskattat! STORT TACK till svenolov som orkar att driva detta enorma utvecklingsprojekt. Och tack också till er andra som på olika sätt bidrar till slutresultatet.
MegaCastor besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-05, 15:02   #6
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 080
Standard

Jaa du, sven, du är beviset på att det inte alltid är dom som står främst på scenen, under rampljuset, som gör dom bästa framträdandena.
Du gör underverk (och inga dåliga sådana heller), även om mycket sker i det dolda för dom flesta.
TACK är ett litet ord, när det gäller dej .
__________________
Ekan
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-22, 10:44   #7
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard Semaforer korsbefruktas

Det strömmar nyheter från Svenolov; nytt signalsystem, nytt vägskyddssystem m m till betatestarna. Det har gjort att jag drabbats av en märklig korsbefruktning i samband med installation av semaforer till min nya DVVJ-bana. Jag har inte fått semaforerna att fungera, troligtvis beroende på delvis ny konfiguration, som satt myror i huvudet på mig.

Problemet är att Melleruds station bör innehålla fem huvudtågspår. Nu verkar det som om semafor A lägger huvudtågspåret till semafor C. I och för sig rätt eftersom tåg från Göteborg mot Oslo vänder i Mellerud (1800-talet till 1950), men den konfigurationen tror jag inte är meningen.

Det är möjligt att semafor C har fel beteckning och skall vara B enligt jämn/udda-principen.

Älskar semaforer – de är levande på ett helt annat sätt än ljussignaler. Hur gör jagi mitt nya 2010 3.3?

Nisse

P.S; Stationen är utrustad med 42 ”kameleont-växlar” (se tråd: DVVJ), lika många växellampor och ett 20-tal hinderfria pålar. D.S.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Översikt kopiera.jpg (63.1 KB, 614 visningar)
Filtyp: jpg me A.jpg (85.2 KB, 619 visningar)
Filtyp: jpg me C.jpg (86.7 KB, 620 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:54.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009