![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
Från det ena till det andra angående problemet med spåren på bangårdar. Ett tips är att inte ha "Snap to terrain" markerat när man lägger spår och speciellt inte vid växlar. Behöver man ha en växel där det lutar välj den lutning du vill ha och lägg sedan spåren som berör växeln. Lägger du spåret i nerförsbacke sätter du bara ett minustecken framför. I bilden nedan kommer spåret att läggas i 5 promilles stigning. /Micke |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
mibl, det verkar som att du återigen har lösningen på det mesta! Skulle du kunna lägga upp de ändrade filerna på forumet? Eller visa exakt vad som ska kopieras över från SAD:s blueprints? SAD har ju så många spårtyper så jag är lite osäker på vilka som motsvarar de svenska spåren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag har laborerat lite med bin-filerna och det verkar bara vara en enda justering som behöver göras för att få det att se lite bättre ut vid växlarna. Ändra värdet vid SleeperHeight till 0.15, det ser ut att funka på alla SE tracks. Det är också det värde SAD har på sina spår. Med reservation att det kan uppkomma andra problem som jag ännu inte märkt. Glöm därför inte att ta en kopia på originalfilerna innan ni ändrar något. ![]() Jag tar mig friheten att bifoga filerna med denna lilla justering. /Micke |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Tack mibl, nu ser växlarna OK ut! Fast jag märkte att dom är väldigt känsliga för nivåskillnader - är det minsta lilla lutningsändring i en växel så ser man bara ballast och inga slipers.
Förresten är SAD:s 3D-slipers (och rälsskruvar etc.) tillbaks i filerna du lade upp, så jag fick ändra i filerna igen (så som du beskrev i det här inlägget: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....0&postcount=21). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
/Micke |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag har idag hämtat mibls update. Det var ju bra, tack mibl för du fixade! Då slipper jag börja bygga om. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|