![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2010
|
![]()
Kan bara instämma med alla andra, helt fantastiska lok!
![]()
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Bara att instämma med föregående talare. Bra Jobbat! Det blev riktigt snygga!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... är om loken skall ha glans eller ej. Jag ha lagt på en reflektion med hjälp av en avfotograferad julgranskula av guld (samma teknik som på många av mina andra lok). Nu är det så att vi som jobbar med detta har olika uppfattning om detta. Jag är medveten om att endast splitt nya lok och vissa museielok har glans, efter ett tag blir de matta av väder och vind.
Så nu frågar jag publiken: Skall loken vid leveransen ha glans eller ej??? En version utan glans finns naturligtvis också (se bilderna).
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Hej,
Utan glans, enligt min åsikt. Detta för att bäst efterlikna verkligheten, där "glansperioden" är kort och de flesta lok mer eller mindre väderbitna. Du lägger ju mycket jobb på att få modellerna verklighetstrogna, så även denna aspekt borde hållas realistisk. Men det är en åsikt och enighet lär väl inte uppnås. Nu när du har visat båda varianterna, så får du nog tillhandahålla båda två ![]() Till sist, ett mycket snyggt arbete du gör! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Sitter vid mobilen just nu, så jag har svårt att se skillnad på bilderna.
Själv föredrar jag vädrade lok, men det har inte med saken att göra. Det är du som bygger och föredrar du glansiga lok, så skall du självklart göra sådana. Sen får väl Ekan och jag med fler, skita ner dom vart efter. Du skall enbart göra det, som du tycker är kul och roligt.
![]() |
#6 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Matta skulle jag säga.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Jag vill säga att. Det kommer att bli en sucké med alla ellok som du har gjort Lan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
Och "Mata Hari" nu, detta från en gammal Västgötavits:
Elsa Olsson hade en möbelaffär i Skultorp, och när nån kund kom in och köpte en stol eller nåt, så avslutade Elsa alltid köpet med frågan: "Å matta har i ?" Och så blev hon kallad i trakten.
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
... jag idag. Det skall väl blixtra om gamla D-lok, men bara när dom kör. Det skall väl dels blixtra lite då och då från reläerna och från bakre panton som vanligen är uppfälld. Blixtarna skall väl komma tätare vid ökande hastighet ? Skriptokunnig som jag är slog det mig att om man sätter transparenta blixtmesher på drivboggien och animerar dom att hoppa upp och ned från 1000 m djup till 0 och bara visas i 2 frames och smetar ut tre sådana tillfällen längs den 30 frames långa animationen så borde det fungera ?
Och det roliga är att det gör det ! Bilden tog det 30 screenshots att fånga och ändå syns det knappt - i spelet är det faktiskt ganska häftigt
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|