![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2013
|
![]()
Har nu lyckats ladda ned och installera ASTER GDEM data. För mig som bygger rutt i det kraftigt kuperade landskapet i Bergslagen så blir det en stor skillnad med 30m data från ASTER jämfört med SRTM 90m data. ASTER data ger mycket större möjligheter till att bygga en mer realistisk terräng. Så jag kommer säkert att bygga vidare med GDEM-data.
Det tog ett bra tag innan jag lyckades importera GDEM-data i TS. Men som ofta så löste det sig efter att ha sökt på olika forum och som vanligt var det en liten detalj. Så om någon vill använda ASTER-GDEM version 2 så måste man redigera filnamnen på de nedladdade tif-filerna. ASTER har nämligen lagt till en 2:a i filnamnet för version 2 och detta känner TS inte igen när filerna skall laddas in. Så t.ex.: ASTGTM2_N59E015_dem.tif skall ändras till ASTGTM_N59E015_dem.tif Detta måste göras med alla filer. |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|