![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
På vänstertrafiktiden fanns en spegel (riktad framåt) på släpvagnen också.
Jag laddar inte upp något förrän jag fått besked om pantografhöjden är OK på 5,4 m ! En M23 ligger på ca 17000 polys totalt om det nu är intressant ?
![]() |
#2 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Men själv skulle jag föredra 5,3 m, då jag klonade en Murre och byte ut panton till 5,4 m och då låg panton ca: 1 dm ovanför tråden på den tyska banan V6E Mittelstadt v2 som innerhåller många spårvagnsgrejer. Hur som helst, så föredrar jag 5,4 m framföre 5,0 m. Att hon sticker upp lite över tråden kan jag köpa, men att hon ligger en bra bit under tråden känns mer svårsmält. Men som sagt, helst 5,3 m. Men vi är ju flera med olika åsikter och framför allt, det är ju du som bygger och får lägga ner en jäkla massa jobb hit och dit.
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Själv använder jag 5,7-panton på vagnarna jag "gjort om" lite, då jag bygger en spårväg som har järnvägsstandrad (hög kontaktledning), men säger som Bengan: 5,4 (eller 5,3) ser bäst ut, helt klart! Lite ojämnheter/ej precis så den nuddar får man räkna med ändå, och det gör inget tycker jag. Annars låter det hammar'n pratade om som en väldigt bra idé!
![]()
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Jag tror nog 5,3 funkar bäst av de två som sagt att det blir itne kontakt överallt hur man än gör men 5,3 borde ligga närmst på de flesta ställena
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... är väl lösbart. Jag lägger standard på 5,4 och gör varianter för 5,3 och 5,7 för de som vill byta.
Bara nu ingen skall bygga Helsingfors spårväg som väl har höjden 5,9 ![]() Jag bör väl höja M5 till 5,4 också så dom passar till mina övriga grejer ? Tack för att ni ställer upp och God Jul, Julstjärnan är utbytt mot en pantograf! Skall hälsa från Åssbon att han fått jobb som konduktör, det firar han just nu med ett antal Lyckholms 1 ![]()
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
låter jätte bra
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
OM någon nu vill bygga Helsingfors, så får du ju även bygga en ny boggi, i Helsingfors är spårvidden 1000mm
![]() Hammar'n, det trodde jag med! Sen insåg jag att när man startar körandet, så dyker rutan och växelspettet upp.
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|