Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-05-17, 16:38   #1
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bönan Visa inlägg
London - Peterborough från RCS är inte direkt någon höghastighetsbana, men det är fyrspår till stor del och STH på mellan 180 och 200 till största delen. Helt klart värt pengarna!
Den verkar riktigt bra! Jag tänkte köpa den tidigare idag men det verkar som att Steam ligger nere då det inte går att lägga den i kundkorgen.


Citat:
Ursprungligen postat av Micke.L Visa inlägg
West Coast Mainline North är en superfin bana från Glasgow till Carlisle. Finns en lång bit med 125mph och jag rekommenderar att du köper class 390 till.
Den skall jag kolla in! Jag gillar Class 395-tågen för den sköna körkänslan den har. Det är enkelt att "smyga igång" tågen och det är enkelt att stanna dom mjukt och fint. CAB-signaleringen i 395:an är dessutom kanon när man kör snabbt på London-Faversham! Men jag skall definitivt kolla in Class 390 så man har lite att jämföra med!

Tack för era tips!
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-05-17, 16:41   #2
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rogge Visa inlägg
Den skall jag kolla in! Jag gillar Class 395-tågen för den sköna körkänslan den har. Det är enkelt att "smyga igång" tågen och det är enkelt att stanna dom mjukt och fint. CAB-signaleringen i 395:an är dessutom kanon när man kör snabbt på London-Faversham! Men jag skall definitivt kolla in Class 390 så man har lite att jämföra med!

Tack för era tips!
Precis därför jag gillar 390. För det första är det faktiskt ett riktigt snyggt tåg, hytten och passagerarvyn är superfina och ljudet är fantastiskt!! Sen är det väldigt mjukt och tyst att köra också. Så kolla in det, absolut! Du kommer inte bli besviken
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-05-17, 18:02   #3
ADDE
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
Standard

Münich-Augsburg är en tysk höghastighetsrutt där du i stort sett hela tiden håller dig i 230Km/h hela vägen! Höghastighetstågen har ett dubbelspår och de vanliga tågen har en annan paralellgående dubbelspår med lägre hastighet och utan LZB på den. Tror det är ytterst lite "jojo" på banan.
__________________
Mvh SummerADDE

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-05-17, 18:29   #4
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
Münich-Augsburg är en tysk höghastighetsrutt där du i stort sett hela tiden håller dig i 230Km/h hela vägen! Höghastighetstågen har ett dubbelspår och de vanliga tågen har en annan paralellgående dubbelspår med lägre hastighet och utan LZB på den. Tror det är ytterst lite "jojo" på banan.
Kanon, den skall kollas upp. Man skulle väl iofs behöva en dykning ner i "göra-scenarios-träsket" då jag vill köra på vänster sida och inte på höger sida som dom gör i Tyskland. Dom försök jag gjort med att skapa scenarios dom sista dagarna har ju inte varit så lyckade... Men, det är väl bara att kolla tutorials, mm!
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-05-18, 10:09   #5
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
Standard

Mitt ruttbygge Trollhättan kommer att ha dubbla höghastighetspår från Öxnered mot Gbg.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-05-18, 20:04   #6
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Mitt ruttbygge Trollhättan kommer att ha dubbla höghastighetspår från Öxnered mot Gbg.
Lysande, den ser jag fram emot!
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-05-19, 19:55   #7
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Tack för era tips!

Jag köpte alla tre rutter och gillar London - Peterborough bäst. Sedan kommer West Coast Mainline North och sist kommer Münich-Augsburg.

Jag vet inte vad det kan vara, men jag kör för det mesta Quickdrive och när jag kör ICE3 M-loket på Münich-Augsburg så försignalerar hyttsignaleringen att man skall ner till 0 för att kanske 300 meter senare visa att man kan köra i 160 och sedan håller hastigheterna man blir försignalerad om på att åka upp och ner. Det känns också omotiverat att man får köra i 280 för att en väldigt kort bit senare på något ställe vara tvungen att bromsa ner till 100. Från 280 ner till 100 känns inte som ett verklighetstroget sätt att trappa ner hastigheten på. Det kanske ser ut så i verkligheten på den banan, men man hinner ju aldrig upp till 280...

Münich-Augsburg är även lite för kort tycker jag men helt klart värd pengarna, precis som dom andra två rutterna!

Jag ser likande problem med London-Faversham där hyttsignaleringen ibland visar att man har en stoppsignal att vänta och när man väl kommer dit så händer inget mer, den slår aldrig om till grön. Även detta när jag kör Quickdrive.

Jag köpte Class 390-loket men gillade jag inte speciellt mycket. Den enda anledningen till det är att hytten tar upp för mycket plats på skärmen. Jag vill ju se ut när jag kör. Jag använde alltid Shift+1 i MSTS för att slippa hytten helt då många hytter även där tar upp för stor plats på skärmen, enligt mig.
__________________

Mvh, Roger

Senast redigerad av Rogge den 2014-05-19 klockan 19:56.
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:59.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009