![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Jag har för mig att detta t.ex. hade att göra med transparens (alfa kanaler) i Trainz. Vilket egentligen var en form av hack i Trainz ganska, med moderna mått, dåliga 3D motor. Eftersom Trainz nu byter 3D motor helt så antar jag att man inte vill implementera några sådana bakåtkompabilitets funktioner. Däremot så skulle jag vara väldigt glad om man för en gångs skull kunde få gamla skript och annat att fungera. N3V tycks ha en väldig förkärlek för att sabba objekt när de uppdaterar.... bakåtkompabilitet är liksom inte något de är bra på. Desutom så sabbar de ju upp dokumentationen för äldre versioner när de uppdatarerar. Försök t.ex. hitta hjälp om spline objekt för TS2010 nu - nej, nu är det spline enligt TS2012 som det finns lite info om... Senast redigerad av spyfrog den 2014-08-18 klockan 23:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Det är väl det som är problemet. Vill vi ha en uppgradering utav det gamla eller vill vi ha något helt nytt. Om vi väljer något nytt och förhoppningsvis bättre så är det ju som att börja om från början.
Men varför har jag sådana problem med både nya och gamla Trainz på den här datorn? Kan det vara att Trainz inte är kompatibelt med den hårdvaran jag har? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Nytt bygge kommit 67066, så det gäller att besöka sin TANE hemsida då och då.
Alltså vänta inte på nåt e-mail. Först skulle man avinstallera sitt första bygge och därefter ladda hem bygge 67066. Gick relativt snabbt, men därefter fanns CONTENT att ladda hem: 3.1 GB! Och inte nog med det, man skulle installera detta content till TANE. I beskrivningen stod det att tiden kunde variera mellan 1-5 timmar! För mig tog det över 3 timmar!!! Och tyvärr kommer vi att få räkna med detta nån gång till i kommande beta tester, eftersom det ännu inte är stabilt enligt TANE. Efterföljande testande gick bra förutom att dagen skulle vara 1.5 minuter, så att man kunde följa skuggorna. På min PC stod tiden still! Bug rapport. Driver mode och man kunde köra.....Skuggorna blivit stabilare: ![]() Surveyor mode med skuggor, men tiden stod still, vilket är fel enligt test beskrivningen: ![]() Lagt ut en växel. Lägg märke till de nya detaljerna: ![]() Och så har jag skapat min första route och test kört: ![]() Nästa steg blir att läsa igenom beta manualen och utifrån den testa mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Var hittar du detta? Jag kan bara som högst se 66834.
Hittade den längre ner i To do listan. Senast redigerad av CGD den 2014-08-20 klockan 11:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Två frågor: * lämnar alla objekt skuggor nu? Dvs även träd, ledningsstolpar mm? * godsmagasinet som du har på en av bilderna - vad är det för magasin? Det ser väldigt intressant ut... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jag lyckades aldrig starta den första TANE och hoppade sedan över till 67066. Men när jag kommer ner till punkt 9 där det talas om Requires KSC Content Install blir jag lite rådvill. Vad är detta? Är det samma saker som vi installerade till den första TANE?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
av ditt Content. Jag fick hämta hem 3.1 GB och installationen av detta innehåll tog omkring 3 timmar! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|