![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
Låter mao mera som vad man förut kallade "alfa" test. Å andra sidan så tycks "release" numera vara "beta" så man får väl anpassa sig till verkligheten - börjar man bli gammal när man tyckte det var mer ordning förr? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 338
|
![]() Citat:
den nya versionen (Rel X.x) som nu har följande nya features + dessa rättelser: bla bla....... Kanske N3v har satt upp ett antal funktionaliteter som ingår i den beta test vi just nu genomför med versions numret X.x? Sen kanske de lägger in nya funktioner när nuvarande ovan version är stabil med nya versions numret X.x+1 De har ju lovat att lägga till ett antal extra features eftersom vi var så generösa under höstens Kickstarter kampanj. Vad vet jag? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 338
|
![]()
Här har ni kraven för att köra TANE på er PC eller Mac (Från N3Vs hemsida):
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
|
![]()
N3V och Auran dessförinnan är väldigt snåla i sina krav. För att med ett visst nöje kunna köra några av de bättre banorna som finns för nerladdning krävs betydligt bättre resurser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 881
|
![]()
Jag fick ju inte igång TANE så jag gjorde en ominstallation och nu blev det värre. Jag kommer fram till där vi skall välja Free Drive Mini. När jag markerat det och sedan klickar på Drive Session dör hela spelet.
Det var attans (eller ännu värre) vilka problem jag har med Trainz på den här nya datorn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
Men du som har tillgång till det hela, vilket jag är för snål och slö för (har inte tid att testa iaf)..... funkar det här med dynamiska skuggor ännu? Det är väl en av de ögongodis som jag ser mest fram emot - att köra i mörker med dagens Trainz ser inte bra ut. Ja, det ser rent allmänt knäppt ut även i dagsljus - tågen har skuggor men t.ex. inte ett hus som är mkt större. Godag yxskaft liksom... Funkar detta ännu? Blir effekten bra? Senast redigerad av spyfrog den 2014-08-18 klockan 23:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]() Citat:
Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
Jag har för mig att detta t.ex. hade att göra med transparens (alfa kanaler) i Trainz. Vilket egentligen var en form av hack i Trainz ganska, med moderna mått, dåliga 3D motor. Eftersom Trainz nu byter 3D motor helt så antar jag att man inte vill implementera några sådana bakåtkompabilitets funktioner. Däremot så skulle jag vara väldigt glad om man för en gångs skull kunde få gamla skript och annat att fungera. N3V tycks ha en väldig förkärlek för att sabba objekt när de uppdaterar.... bakåtkompabilitet är liksom inte något de är bra på. Desutom så sabbar de ju upp dokumentationen för äldre versioner när de uppdatarerar. Försök t.ex. hitta hjälp om spline objekt för TS2010 nu - nej, nu är det spline enligt TS2012 som det finns lite info om... Senast redigerad av spyfrog den 2014-08-18 klockan 23:37. |
|
![]() |
![]() |