![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Om Lennart inte misstycker fortsätter jag lägga upp bilder på Volvo G726B-projektet här. Det går sakta men säkert fram, har haft mycket i helgen. Väghyvlar är rätt komplicerade saker dessutom. Det är mycket grejer på ett järnspett som man brukar säga.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... detta bådar gott. Texturring och animering har ju blivit mina specialiteter, så när den dagen kommer är jag redo!
![]() ![]() ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... med textur och lastval i propertyrutan.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Stiligt värre
![]() Själv har man återfall i gamla ovanor och petar alldeles för mycket i små mekaniska detaljer som ingen någonsin kommer att se... ![]() Lånat L50'ns däck för att liva upp det hela lite.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Många smådetaljer går att ordna med texturering och skuggningar. Hade inte vissa av dessa hyvlar en "kratta" monterad i aktern ???
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-06-29 klockan 21:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Kan så vara, kan inte minnas att jag sett någon sådan i verkligheten. Kanske vanlig vid vägbyggnationer?
Primärt tänkte jag rita den med de vanligaste tillbehören på de maskiner som går häromkring: Multiredskapsfäste samt Strängspridare i sommarutförande... http://static.engcon.se/uploads/484/...ngspridare.pdf och en rejäl sidoplog för seriös snöröjning i vinterutförande... Vad gäller detaljrikedomen på vissa delar funderar jag på att behålla dessa till "interiörmodellen" som lätt kan vara över 10 000+ tri och ersätta dessa med förenklade till den vanliga statiska meshen.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vårby, Huddinge, Sweden.
Inlägg: 324
|
![]()
Javisst Lan hade en del ett slags kratta. Några hade den där skrapan sitter och andra hade den bakhängd. Där vi bodde utanför Boden (10m utanför stadsgränsen) så var vägbeläggningen av s.k. oljegrus och vid bearbetning och förbättring av vägbanan så kom det nästan alltid fyra maskiner efter varandra och ibland var det fem, först en med kratta som rev upp gruset, sedan kom nästa med skrapa med skrapan vinklad oftast åt höger och jämnade till det och med den bakre mer fintandade krattan finfördelade den gruset med krattan vinklad åt vänster. Ibland kom en lastbil och några gubbar till fots och lappade potthål och jämnade till vägkanten och sist kom oftast två vältar som packade vägbanan. De kröp fram och vibrerade något fruktansvärt, kan inte varit roligt att jobba på de maskinerna. Det här var när vi hade vänstertrafik.
__________________
Ningening (som jag som barn uppfattade ljudet av rälsskarvarna vid 30 minus eller kallare när tåget gick fort över dem) Senast redigerad av stickanw den 2015-07-03 klockan 13:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|