Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-06-28, 19:54   #1
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
... det vore ett sätt att kringgå revispinkande Dingos. Jag har mängder med textur jobb gjort. Men bygg gärna lite till innan du "tröttnar".
Hehe, jo riktigt så här tidigt brukar inte intresset svalna utan snarare när det börjar lukta photoshop.



Om Lennart inte misstycker fortsätter jag lägga upp bilder på Volvo G726B-projektet här. Det går sakta men säkert fram, har haft mycket i helgen. Väghyvlar är rätt komplicerade saker dessutom. Det är mycket grejer på ett järnspett som man brukar säga.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg VCEG726B-2.jpg (46.6 KB, 77 visningar)
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2015-06-28, 20:35   #2
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Bravo Sealpower ...

... detta bådar gott. Texturring och animering har ju blivit mina specialiteter, så när den dagen kommer är jag redo!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-06-29, 16:41   #3
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard Gusvagn till MTR101 på G

... med textur och lastval i propertyrutan.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lan_20150629_0000.jpg (235.9 KB, 62 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-06-29, 20:29   #4
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Stiligt värre


Själv har man återfall i gamla ovanor och petar alldeles för mycket i små mekaniska detaljer som ingen någonsin kommer att se...

Lånat L50'ns däck för att liva upp det hela lite.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg VCEG726B-3.jpg (73.7 KB, 54 visningar)
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-06-29, 21:34   #5
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Thumbs up Det artar sig...



Många smådetaljer går att ordna med texturering och skuggningar. Hade inte vissa av dessa hyvlar en "kratta" monterad i aktern ???
Bifogade bilder
Filtyp: jpg volvo-g-740-b-with-ripper,a76007c7.jpg (42.2 KB, 50 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn

Senast redigerad av lan den 2015-06-29 klockan 21:38.
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-06-29, 22:58   #6
sealpower
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Luleå
Inlägg: 444
Skicka ett meddelande via MSN till sealpower
Standard

Kan så vara, kan inte minnas att jag sett någon sådan i verkligheten. Kanske vanlig vid vägbyggnationer?

Primärt tänkte jag rita den med de vanligaste tillbehören på de maskiner som går häromkring:

Multiredskapsfäste samt

Strängspridare i sommarutförande...
http://static.engcon.se/uploads/484/...ngspridare.pdf

och en rejäl sidoplog för seriös snöröjning i vinterutförande...



Vad gäller detaljrikedomen på vissa delar funderar jag på att behålla dessa till "interiörmodellen" som lätt kan vara över 10 000+ tri och ersätta dessa med förenklade till den vanliga statiska meshen.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne
sealpower besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-03, 13:20   #7
stickanw
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vårby, Huddinge, Sweden.
Inlägg: 324
Standard

Javisst Lan hade en del ett slags kratta. Några hade den där skrapan sitter och andra hade den bakhängd. Där vi bodde utanför Boden (10m utanför stadsgränsen) så var vägbeläggningen av s.k. oljegrus och vid bearbetning och förbättring av vägbanan så kom det nästan alltid fyra maskiner efter varandra och ibland var det fem, först en med kratta som rev upp gruset, sedan kom nästa med skrapa med skrapan vinklad oftast åt höger och jämnade till det och med den bakre mer fintandade krattan finfördelade den gruset med krattan vinklad åt vänster. Ibland kom en lastbil och några gubbar till fots och lappade potthål och jämnade till vägkanten och sist kom oftast två vältar som packade vägbanan. De kröp fram och vibrerade något fruktansvärt, kan inte varit roligt att jobba på de maskinerna. Det här var när vi hade vänstertrafik.
__________________
Ningening

(som jag som barn uppfattade ljudet av rälsskarvarna vid
30 minus eller kallare när tåget gick fort över dem)

Senast redigerad av stickanw den 2015-07-03 klockan 13:22.
stickanw besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:02.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009