![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
...vändskivan är inplanerad men blir väl som med Tb, "nonanimated". Det är synd att inte Auran(N3V) utvecklade pantograph-ideén vidare. Den är ju fortfarande UTC-mässig !
![]() |
#17 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Snyggt jobbat Lennart
![]()
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2015-06-26 klockan 09:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Men en MTR101 är inte helt fel heller, om det nu inte blir revirpink från det hållet också. Såg att Ekan efterlyste väghyveln innan, men har sedan redigerat sitt inlägg. Så jag antar att han har hittat den, men vart någonstans???
![]() |
![]() |
#19 |
Veteran
|
![]()
Det är en statisk modell av Deane Tunaley och heter Grader på DLS.
MTR101 är helt gjord av mig själv så jag få ta ett snack med mig själv så får vi se om mig själv har några invändningar ![]() Öppningsbara dörrar och animerade plogar som jag inte vet hur jag skall få igång (panton är upptagen av kranen):
![]() |
#20 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#21 |
Veteran
|
![]()
... får man ta till om man vill ha animerande plogar. Jag har animerat de tre polgarna över 6000 frames (overkill
![]() Höger sidoplog har animation-loop-speed taggen satt till 0, så den är inaktiv. Frontplog och vä sidoplog har animation-loop-speed 0.5. Här kan ni själva välja genom att ändra animation-loop-speed i de tre plogarna.
![]() |
#22 |
Medlem
|
![]()
Oj... Kunde inte låta bli
![]() (Splitternytt 3ds Max, tack vare nytt jobb, måste testas ![]() Och om du fortfarande går i väghyvel-tankar så kan du få den när jag (oundvikligen) blir less på den...
![]() |
#23 |
Veteran
|
![]()
... det vore ett sätt att kringgå revispinkande Dingos. Jag har mängder med textur jobb gjort. Men bygg gärna lite till innan du "tröttnar".
![]()
![]() |
#24 |
Veteran
|
![]()
... får väl bli Racs idé om en Scania MTR101 med lite slipers, kreosotfat och bromsskor för att hålla era linjer i gott skick
![]() Kommer snart i download:
![]() |
#25 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Om Lennart inte misstycker fortsätter jag lägga upp bilder på Volvo G726B-projektet här. Det går sakta men säkert fram, har haft mycket i helgen. Väghyvlar är rätt komplicerade saker dessutom. Det är mycket grejer på ett järnspett som man brukar säga.
![]() |
![]() |
#26 |
Veteran
|
![]()
... detta bådar gott. Texturring och animering har ju blivit mina specialiteter, så när den dagen kommer är jag redo!
![]() ![]() ![]()
![]() |
#27 |
Veteran
|
![]()
... med textur och lastval i propertyrutan.
![]() |
#28 |
Medlem
|
![]()
Stiligt värre
![]() Själv har man återfall i gamla ovanor och petar alldeles för mycket i små mekaniska detaljer som ingen någonsin kommer att se... ![]() Lånat L50'ns däck för att liva upp det hela lite.
![]() |
#29 |
Veteran
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Många smådetaljer går att ordna med texturering och skuggningar. Hade inte vissa av dessa hyvlar en "kratta" monterad i aktern ???
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-06-29 klockan 22:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Medlem
|
![]()
Kan så vara, kan inte minnas att jag sett någon sådan i verkligheten. Kanske vanlig vid vägbyggnationer?
Primärt tänkte jag rita den med de vanligaste tillbehören på de maskiner som går häromkring: Multiredskapsfäste samt Strängspridare i sommarutförande... http://static.engcon.se/uploads/484/...ngspridare.pdf och en rejäl sidoplog för seriös snöröjning i vinterutförande... Vad gäller detaljrikedomen på vissa delar funderar jag på att behålla dessa till "interiörmodellen" som lätt kan vara över 10 000+ tri och ersätta dessa med förenklade till den vanliga statiska meshen.