Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-11-01, 16:30   #1
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Håller helt med Korvtiger, man kan lägga till ett board på lämpliga ställen och använde dom som det MJ-folket kallar "fiddle-yards" och i Trainz utan att använda "det femfingrade växelloket"
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2015-11-01, 17:11   #2
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
Standard

Blir istället, att göra om texturegrupperna för G-finkorna. Så att varje texturegrupp har samma typ utav texture.

En ren ASG, en ren Findus o.s.v. som kylfinkorna Grf. Då blir det inte en ASG ut och en Findus in, utan ASG ut och ASG in, men med annan texture.
__________________
Bengan

Senast redigerad av Bengan den 2015-11-01 klockan 17:13.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 18:42   #3
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

En liten statusrapport på STL Signal Source. Jag har med Svenolovs tillåtelse försökt att se om det på ett väldigt enkelt sätt skulle gå att lösa scriptfelen som dyker upp i TANE, men tyvärr var det klurigt som jag befarade. Det går att få bort felen enkelt, men det leder dessvärre till att signalerna visar fel i vissa fall (särskilt i det äldre signaleringssystemet med semaforer/ljussignaler, de moderna ljussignalerna borde inte ha lika mycket problem, men jag har inte testat dem) Men så är det ju ingen mening med att ha det, så vi får hitta på något annat.

Alternativen nu är väl att fråga N3v lite snällt om de kan ta bort den begränsning i GameScript-språket som de lagt till mellan TS2012 och TANE, eller vänta på att Svenolov skall kolla på det och se om det går att lösa på något annat, inte lika enkelt sätt.

Fråga till Lan då: du har ju blivit någon sorts betatestare för nästa Service Pack, har du tillgång till dev-delen av TANEforumet? Annars får jag ställa frågan i den allmänna delen och hoppas att någon developer eller person med tillgång till dev-delen kan peta på utvecklarna för att vi ska få svar.
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 20:34   #4
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Jag vet inte riktigt vad du menar, men jag har tillgång till:
http://forums.auran.com/trainz/showt...Round-2-begins

Men jag trodde det var ett öppet forum???
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-11-16, 23:34   #5
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Det var Trainz-dev delen som jag tänkte på:
http://forums.auran.com/trainz/forum...?96-Trainz-Dev

Det är enbart för folk som har "högt tekniskt kunnande" eller liknande för att N3V skulle få lite vettiga buggrapporter och diskussioner istället för träsket med "TANE fungerar inte!"-trådar som den öppna delen av forumet har haft.

Men jag ska väl ta och posta i det vanliga forumet så får vi se om vi får någon utvecklare på kroken!
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-03, 14:23   #6
korvtiger
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
Standard

Fråga till Lan eller andra som har bra koll:
Har försök att få in en av mina banor ifrån TS2010 i TANE, går ganska bra, det enda problemet nu är att många av scenery dependencies är faulty på grund av att de använder binärkodade texturer. Alltså, det finns inga .tga-filer i asseten utan bara .texture-filer som inte går att öppna. TANE verkar inte tycka om detta, men är det någon som vet någon enkel lösning på problemet, eller är det bara att leta nya assets att ersätta dessa med?
__________________
-k-
korvtiger besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-12-03, 14:41   #7
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

PEV_soft har ett program som heter Image2TGA som konverterar binära .texture-filer till en xxx.tga och en xxx.texture.txt den binära xxx.texture, som sen bara är att radera.

Rekommenderar att du laddar hem alla PEVSofts program som är väldigt användbara:

http://trainz.shaneturner.co.uk/tuto...t-trainz-tools
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:13.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009