![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... så aven Forsviks Bruk - det gjordes härifrån:
![]() |
#2 |
Veteran
|
![]()
... var Forsviks Bruk en levande industri, idag är det tack vare entusiastiska personer ett industrimuseum, kulturarv och sevärdhet.
Den var dock i full drift under den tidsperiod som Korvtiger och jag försöker gestalta - Bruket var en realitet, WNJ är en trolig fiktion. Plåtverkstaden t.ex. har på senare tid anväds för bygget av hjulångaren Eric Nordewall II:
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Kommer att bli häftigt, att få se allt på sin plats senare.
![]() ![]() ![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Samtliga byggnader från Forsviks bruk som Lan byggt finns nu uppladdade på STLs hemsida i ett paket. Det är i princip alla industribyggnader som finns bevarade på bruket idag, förutom en som vi bedömde stod för långt bort från spåret på WNJ-banan. Kommer väl till pass på många äldre rutter kan jag tänka!
![]() Dessa kommer att finnas på nästa version av WNJ-banan, när jag nu blir klar med den. ![]()
-k- Senast redigerad av korvtiger den 2017-01-19 klockan 00:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2016
|
![]()
Jag gillar banna väldigt mycket och den är väldigt bra gjord.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
... i Kvarstad finns beskriven på sid. 25 i "Årsberättelser!
Kombinationen Café och Ställverk är unik:
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Tackar!
Men nu har väl Lan druckit lite för många koppar kaffe på Café Göken? Detta är inte Kvarstads café och ställverk, utan Forsviks! ![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|