![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#10 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Vi bör kanske ha i åtanke att huvudsyftet med denna (efter den information jag fått från Mazz och Janne efter deras möten med VTI) är att denna ska användas främst till utbildning.
Detta innebär att den nog kommer ligga i en nivå som kräver lite mer kunskap och insikt i vad man pysslar med. Det kommer nog inte vara klick, klick, klick och så kör man på samma sätt som man kan i Trainz för att nu ta en jämförelse. Det är mao inget spel utan en simulator för att kunna utbilda förare och därmed försvinner de "action-relaterade" funktionerna som vanliga spelföretag (Microsoft, Auran) gärna vill lägga in. Jimmy eller någon annan som jobbar med detta kan säkert ger oss/mig bättre svar på dessa frågor. Jag har också en teori om ruttbyggnaden nog till en liten del påminner om hur man bygger rutter till BVE (Där man använder cvs-formatet som kan läsas av Excel). Positivt är att det pågår utveckling av en editor. Att koda för "hand" XML kanske inte är det allra enklaste. Vore spännande att få se hur datat kan se ut i XML-format för att på så sätt få en liten uppfattning av ruttbyggnad. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Press release - Trainz Railroad Simulator 2004 | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 31 | 2003-05-23 10:51 |
OL_Skyltpaket Nr1 - KLart för release! | Olaf Lindström | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 9 | 2003-03-24 08:53 |
VHJ närmar sig release | Banbyggarna | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 56 | 2002-10-05 06:08 |
Mafia mkt nära release | Kvarne | Off-topic | 19 | 2002-09-06 11:01 |