Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > SST - Simulator för spårburen trafik > SST - Simulator för spårburen trafik

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-03-25, 13:15   #10
Fredrik
Admin & STW-member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 5 814
Standard

Vi bör kanske ha i åtanke att huvudsyftet med denna (efter den information jag fått från Mazz och Janne efter deras möten med VTI) är att denna ska användas främst till utbildning.

Detta innebär att den nog kommer ligga i en nivå som kräver lite mer kunskap och insikt i vad man pysslar med. Det kommer nog inte vara klick, klick, klick och så kör man på samma sätt som man kan i Trainz för att nu ta en jämförelse. Det är mao inget spel utan en simulator för att kunna utbilda förare och därmed försvinner de "action-relaterade" funktionerna som vanliga spelföretag (Microsoft, Auran) gärna vill lägga in.

Jimmy eller någon annan som jobbar med detta kan säkert ger oss/mig bättre svar på dessa frågor.

Jag har också en teori om ruttbyggnaden nog till en liten del påminner om hur man bygger rutter till BVE (Där man använder cvs-formatet som kan läsas av Excel). Positivt är att det pågår utveckling av en editor. Att koda för "hand" XML kanske inte är det allra enklaste.

Vore spännande att få se hur datat kan se ut i XML-format för att på så sätt få en liten uppfattning av ruttbyggnad.

___________________________________
Fredrik
Admin Svenska 3D-Tåg
Regler
Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Press release - Trainz Railroad Simulator 2004 Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 31 2003-05-23 10:51
OL_Skyltpaket Nr1 - KLart för release! Olaf Lindström 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 9 2003-03-24 08:53
VHJ närmar sig release Banbyggarna Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 56 2002-10-05 06:08
Mafia mkt nära release Kvarne Off-topic 19 2002-09-06 11:01



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:44.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009