![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Har nåt slags problem med högtalarna/ljudet. Det kommer inget ljud ur högtalarna, annat än lite sprak och så. Högtalarna är på, datorn är på och jag har en låt på. Inte heller i något spel fungerar ljudet. Vad göra? Kan dte vara så att ljudkortet pajjat, högtalarna som gått sönder???
Hör alltså inget ljud alls!!!! MVH Daniel ![]() VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Öppna datorn, ta ut och in ljudkortet, sätt på datorn igen, testa då!
Om det ej funkar, kan du ju alltid gå in på volymkontrollen nere vid klockan, om den ej syns där så gå in Start>Program (XP=Alla program)> Tillbehör> Volymkontroll(en) Testa så att alla reglage är uppdragna och klicka bort om någon ruta är ikryssad "Ljud av" Hoppas det funkar! ![]() M.V.H Tobias år 2004! ------------------------- *Åskan har slagigt ner datorn hos mig, så jag måste byta moderkort[V]* ------------------------- snart blir min tågsida klar, adress kommer senare |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
Om inte Tobias goda standardråd funkar går du till 'Kontrollpanelen / Ljud och Ljudenheter'. Där kan du kolla om kort osv är med. Om inte går du till 'Kontrollpanelen / Lägg till maskinvara' och försöker den vägen installera ljudkortet.
//wilburt [8D] Dogs are never inhuman.. |
![]() |
![]() |
#4 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ett annat sätt är ju att testa och sätt i hörlurarna från din bärbara cd-spelare eller liknande samt att testa högtalarna på någons annan dator eller koppla dem till någon annan utrustning. Då lär du snabbt se om det är högtalarna eller kortet det är fel på.
___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
TACK!!! Nu funkar ljudet igen, högtalarna va ikopplade i fel ingång.
MVH Daniel ![]() VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Problem med fil | Mulle | Trainz - Allmänt om Trainz | 2 | 2004-06-28 23:08 |
Problem med Y2:an. | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 6 | 2003-11-25 15:51 |
Svårlöst problem [256-color-mode] | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2003-10-12 20:20 |
Problem med SP3 | odd | Trainz - Allmänt om Trainz | 7 | 2002-08-01 19:30 |
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen | agdor | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-07-16 22:20 |