|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-10-12, 20:23 | #1 |
Medlem
|
Svårlöst problem [256-color-mode]
Sitter med ett stort problem! Nyligen när jag skulle gå in i Train Simulator lade jag märket till att startbilden var i samma kvalité som 256-färger. Likadant med menyn och spelet.
Min första åtgärd var att kolla egenskaperna för Train Simulators exe-fil om den av någon anledning var inställd på 256-färger mode som är möjligt i Windows XP. Inte var det så, testade att starta om datorn men samma fel uppstod. Jag hade dragit upp anistropic filtrering osv. på mitt grafikkort för att ta en snygg bild till ett paket som kommer i dagarna. Det var efter det som jag upptäckte detta fenomen. Vet dock inte om det har någonting med min ändring att göra... Jag tänkte att Microsoft skulle få sig en omgång och installerade om spelet - men samma fel återstod. [xx(] I Route Editor fungerar det dock utmärkt. - Är det någon vänlig person här som vet hur man löser detta underliga problem? Man vill ju inte formatera om datorn i onödan. Tack på förhand! [8D] Med vänliga hälsningar Pson |
|
2003-10-12, 21:20 | #2 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Citat:
Mvh, R o g e ® Moderator Svenska 3D-Tåg Regler |
|
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Problem med AE | vl | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2003-12-06 12:03 |
Problem med Y2:an. | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 6 | 2003-11-25 16:51 |
Problem med MSTS! | Dson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2003-02-17 10:59 |
Xtracks problem | Pierre | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2002-12-21 12:48 |
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen | agdor | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-07-16 23:20 |