![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Nybörjare
Reg.datum: Jul 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 73
|
![]()
sorry tänkte mej inte för
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
|
![]()
Hej!
Förstår inte syftet med tråden? Undrar du om det är ett verklighetstroget tåg eller om vi andra skulle vilja se den sammansättningen? Kanske ingetdära? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
|
![]()
vr98olli, Han frågar jue om det är någon som tycker att det "consistet" han har skapat är bra! Han vill bara ha lite beröm
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: jokkmokk, , .
Inlägg: 1 066
|
![]()
Vilket årtal och vilket bolag för det första?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
|
![]()
Låter som mitten av 90-talet och ett SJ-tåg...
__________________
/Erik Götborg |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 88
|
![]()
Det finns nog inget perfekt nattåg...
Men om man skulle fösöka sig på en realisisk tågsammansättning av, låt säga gamla Nordpilen 94:an, eller Lapplandspilen, 756, på 70 talet-80 talet såg dom ut ungefär så här; RC ,F eller Ma+WL+WL+WL+WL+RB+B+BC+BC+BC+BC Underlitteran kunde variera, tex BF1, WL3 osv. Det viktiga var principen; Sovvagnar för sig, sittvagnar för sig , servering i mitten av tåget, sedan lliggvagnar, och i ena ändan resgodset. Detta för att slippa onödigt spring i tåget. Dessutom kunde det finnas, speciellt i nattågen G-Cst ett antal DF vagnar för postens räkning. Dessa gick oftast först i tåget från G resp sist i tåget från Cst. Detta för att ej hindra resenärerna vid loss o last. Kanske någon vagn fel, men minnet bleknar sedan man själv växlade ihop och tjänstgjorde på dessa tåg. Fördelen med MSTS är att endast fantasin stter gränser Lasse J |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|