|
| Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|||||||
| Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 686
|
vr98olli, Han frågar jue om det är någon som tycker att det "consistet" han har skapat är bra! Han vill bara ha lite beröm
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: jokkmokk, , .
Inlägg: 1 066
|
Vilket årtal och vilket bolag för det första?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
|
Låter som mitten av 90-talet och ett SJ-tåg...
__________________
/Erik Götborg |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 88
|
Det finns nog inget perfekt nattåg...
Men om man skulle fösöka sig på en realisisk tågsammansättning av, låt säga gamla Nordpilen 94:an, eller Lapplandspilen, 756, på 70 talet-80 talet såg dom ut ungefär så här; RC ,F eller Ma+WL+WL+WL+WL+RB+B+BC+BC+BC+BC Underlitteran kunde variera, tex BF1, WL3 osv. Det viktiga var principen; Sovvagnar för sig, sittvagnar för sig , servering i mitten av tåget, sedan lliggvagnar, och i ena ändan resgodset. Detta för att slippa onödigt spring i tåget. Dessutom kunde det finnas, speciellt i nattågen G-Cst ett antal DF vagnar för postens räkning. Dessa gick oftast först i tåget från G resp sist i tåget från Cst. Detta för att ej hindra resenärerna vid loss o last. Kanske någon vagn fel, men minnet bleknar sedan man själv växlade ihop och tjänstgjorde på dessa tåg. Fördelen med MSTS är att endast fantasin stter gränser Lasse J |
|
|
|
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|