Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-09-08, 07:26   #16
Pursche
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

hallå? Ni tycker inte att ni går lite långt nu? Ingen av er vet hur han laddade hem rutten (kanske hos en kompis) och ni skriver sen som ni gör? Otroligt.....[8]

/Pursche
SVTTL
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-08, 09:27   #17
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pursche

hallå? Ni tycker inte att ni går lite långt nu? Ingen av er vet hur han laddade hem rutten (kanske hos en kompis) och ni skriver sen som ni gör? Otroligt.....[8]

/Pursche
SVTTL
www.svttl.se
Det kan han ha gjort!
Men isåfall "måste" kompisen ha bättre uppkoppling.(skivbrännare också!)

Ett par bilder i tillåten storlek går faktiskt in på en diskett och de är ju fan inte så himla dyra!

Sen så sa han en gång innan att han hade 6-7 kbit/s men jag har 2 och kan ladda upp bilder![V]

Fast jag tycker vi inte ska förstöra Dsons fina aktivitetstråd på detta sättet![)]

Olaf Lindström, Olis
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-08, 16:24   #18
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev vr98olli

Citat:
quote:Tidigare skrev Pursche

/Pursche
SVTTL
www.svttl.se
Det kan han ha gjort!
Men isåfall "måste" kompisen ha bättre uppkoppling.(skivbrännare också!)

Ett par bilder i tillåten storlek går faktiskt in på en diskett och de är ju fan inte så himla dyra!

Sen så sa han en gång innan att han hade 6-7 kbit/s men jag har 2 och kan ladda upp bilder![V]

Fast jag tycker vi inte ska förstöra Dsons fina aktivitetstråd på detta sättet![)]

Olaf Lindström, Olis
Nu tycker jag faktisgt att ni är lite väl taskiga mot Orbiter Fan! Han kanske har laddat hem, ooch fått den bränd.
Tycker ni gåt för långt!
Och sen om tråden, bra att vi går tillbaka till spåret igen!

MVH Dson i Sandviken.

Dson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-08, 17:18   #19
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Hej!

Jag testkörde aktiviteten!(fick rutten av en "kompis" på posten idag...)

Mycket trevlig aktivitet. Särskilt när Y7:an kommer in och därefter Y1:an[]

-- -- --

Jag står för det jag skriver!
Har han hos en kompis bränt ner rutten så kan han väl gå dit med en diskett(rymms 12-14 bilder på den om det är 1,44!), eller?[xx(]

Men om han kommer med förklaring som är godtaglig så ursäktar jag.(ej desförinnan!)[V][V]

Olaf Lindström, Olis
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-08, 17:22   #20
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Ja, jag tycker också ni får vara lite snälla mot Orbiter fan. Jag är aldrig långsur och jag har glömt allt ha sa han gjort, men som han aldrig kunde visa en bild på. Samtidigt förstår jag er, jag är också misstänksam mot det han säger nu. Men det är ingen anledning till att vara taskig!

Angående aktiviteter till NEJ, så har jag lyckats göra en. Tror jag???? Ska få den testad ikväll. Funkar den, så kommer den snart upp på Banbyggarnas sida. Man kör Y7 mellan Nedanby-Garnstad och får 3 möten på vägen, av andra Y7r. Dessutom står det några lok lite här och där.

http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-08, 18:51   #21
Pursche
Medlem

Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Ber om ursäkt för 'urspårningen' i tråden men jag gillar inte mobbing, varken i verkligheten eller på internet.

/Pursche
SVTTL
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-08, 19:57   #22
Pierre
Hedersmedlem

Standard

Mötena i min aktivitet funka bra, tills jag såg att det inte fanns arrive och departure tider. Gjorde en recalculate på tiderna och nu fastnar jag med rött ljus när jag kör (tills alla möten kört förbi!).

Har ändrat avgångstiderna för tågen som ska möta, hit och dit, men får det inte att funka. Mitt tåg fastnar på en station och står där tills alla möten åkt förbi. Eller så fastnar det nånstans på linjen och ingenting mer händer.

Jag är så jäkla trött på AE nu, så datorn snart åker ut genom fönstret........ AE är ju fasen så mycket ostabilare än RE är. Jag har säkert haft hundra krascher nu och jag har ju bara försökt göra en liten ynka aktivitet. Måste säga det, jag beundrar verkligen er som kan med AE. Jag kan det inte och kommer nog inte göra det heller!?

Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-08, 20:40   #23
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pierre

Mötena i min aktivitet funka bra, tills jag såg att det inte fanns arrive och departure tider. Gjorde en recalculate på tiderna och nu fastnar jag med rött ljus när jag kör (tills alla möten kört förbi!).

Har ändrat avgångstiderna för tågen som ska möta, hit och dit, men får det inte att funka. Mitt tåg fastnar på en station och står där tills alla möten åkt förbi. Eller så fastnar det nånstans på linjen och ingenting mer händer.

Jag är så jäkla trött på AE nu, så datorn snart åker ut genom fönstret........ AE är ju fasen så mycket ostabilare än RE är. Jag har säkert haft hundra krascher nu och jag har ju bara försökt göra en liten ynka aktivitet. Måste säga det, jag beundrar verkligen er som kan med AE. Jag kan det inte och kommer nog inte göra det heller!?

Tråkigt att det blir så....gör det som ett godståg då, och med "Waitning Points" på stationerna? Har alldrig prövat det själv, men ska pröva det

Men, du måste göra nåt fel om AE Kraschar![xx(][8][:0]
Har gjort åtminstone 100 aktiviteter, och AE har bara kraschat någon enstaka gång. Prövat att träna upp dig på någon dubbelspårig rutt eller en sträckca där dubbelspår finns, och gå sedan över till enkelspår. Bara ett tips, och inget ont menat

MVH Dson i Sandviken.

Dson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-08, 22:04   #24
Traingoal
Hedersmedlem

Reg.datum: Feb 2003
Standard

Hej Pierre

Fick avinstallera TS efter liknande tillbud.
Dvs den aktivitet jag hade gjort uppstod de
felen i tidtabellen som du råkat ut för,
men det var också ett kunde inte se tågen
i AE när man kollade.
Så det blev nyinstallering av TS.
Sedan dess fungerar det bra,skadar inte att man
rensar upp lite nollor och ettor,hehe
När tog du en paus från TS sist?
Hoppas att det ordnar sig

mvh bengt
Traingoal besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-09, 00:30   #25
Nicke_123
Senior Member

Reg.datum: Oct 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Nicke_123 Skicka ett meddelande via MSN till Nicke_123
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Dson

Citat:
quote:Tidigare skrev Pierre

Tråkigt att det blir så....gör det som ett godståg då, och med "Waitning Points" på stationerna? Har alldrig prövat det själv, men ska pröva det

Men, du måste göra nåt fel om AE Kraschar![xx(][8][:0]
Har gjort åtminstone 100 aktiviteter, och AE har bara kraschat någon enstaka gång. Prövat att träna upp dig på någon dubbelspårig rutt eller en sträckca där dubbelspår finns, och gå sedan över till enkelspår. Bara ett tips, och inget ont menat

MVH Dson i Sandviken.

Det va tråkigt att höra Pierre ja AE är inte lätta att ha och göra me om man inte kan det.
Ja har själv hållt på mycke me AE och i början gick det åt skogen kan man säga men nu när man har gjort ett 50-tal aktviviteter så går det som en dans.
Men visst får man problem och trasel även idag fast man kan det.

Dson det här me "Waitning Points" är kul själv har jag gjort flera st själv så det tycker ja att du ska tests.

Och Pierre ja hoppas att du får till en aktivitet i slut ändan.

Kan tilläga att jag har behållt alla min aktiviteter för mig själv än så länge satt ingen undra vart dom finna att hämmta hem men så småningen ska ja väll dela me mig just nu ligger MSTS i lådan och skräpar

M.V.h Nicke!
Nicke_123 besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Aktivitet till KMJ 3.1? Gullner MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2004-11-25 17:41
Sökes: BETATestare av ny aktivitet till NDK 4.03! Dson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 1 2003-09-30 17:40
Hjälp med testning till ny aktivitet i KMJ sober MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 0 2003-07-27 03:01
Aktivitet till "Number One Tram Route" Hesa skurun MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 7 2003-01-06 17:00
Aktivitet till KMJ-Routen blackout MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 54 2002-11-02 15:48

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:25.