![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
TAck för replikerna!
![]() Airport express Train: Jadå, du får göra vad du vill med rutten sen, så vil du ändre terrängen så är det bara att göra. Det enda som jag kräver att är de objekt som är med i rutten som inte jag gjort, måste vederbörlig credit följa med. Terrängen t.ex har ju sitt ursprung från en av de norska färdiga terrängerna, som finns på www.trainsim.no Det kommer dock att framgå i dokumentationen vad som är med av "främmande" saker, så det är ju bara att låta den mappen med dokumentation följa med, samt en not i din nya "readme". Även uppdaterat progress-listan, sidan 3 i denna tråd. Alfatest närmar sig me stormsteg... Senast redigerad av Mazz den 2005-08-25 klockan 21:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Medlem
|
![]()
Hei det er fin rute du bygger mange fine bilder. Mvh Arve.
![]()
![]() |
#63 |
Hedersmedlem
|
![]()
Uppdaterat progress-listan, sid 3... De röda fälten blir färre o färre...
![]() Har nu packat ihop rutten för leverans till alfa-testare, så det rör sig framåt. ![]() Edit: Alla testarna har nu fått rutten och några har även installerat och fått det att funka... Alltid nått... ![]() Senast redigerad av Mazz den 2005-09-06 klockan 00:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Ah det var trevligt att kolla in den uppdateringen ![]() Då går det ju framåt.... MVH Kenneth
![]() |
#65 |
Hedersmedlem
|
![]()
Har uppdaterat progress-listan nu, sid 3 denna tråd.
Har ju haft rutten på alfa-test nu ett tag och har fått lite bra kommentarer från testarna, men småsaker mest. Den skarpsynte kan se att vägarna bockats av i progress-listan... det betyder dock inte att jag har varit duktig och lagt alla vägarna, utan efter resonemang med några av testarna så har jag kommit fram til att jag lämnar vägarna til er ruttbyggare att bygga, av följande skäl:
![]() Så, inte så jättemycke kvar nu, håller på med det lagom inspirerande att justera terrängen så "sågtänder" etc reduceras till rimlig nivå. Nä, ingen bild idag... kommer nästa gång... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Hedersmedlem
|
![]()
det går framåt...
![]() Terrängjusteringarna pågår, himla pillergöra... Man blir inte helt av med alla skarpa kanter eftersom jag vil ha kvar banvallskänslan, men ambitionen är att bryta de värsta iallafall, sen får man dölja kant-effekten med vegetation eller kanske transfers... Några skärningar som är skarpa lämnar jag kvar, lämpliga att klä med sprängt berg, kanske... Bilderna här är från stationen B2, en enkel tvåspårs-station med två stickspår. Här är enda stället som jag faktiskt har ställt dit några fåtal byggnader och bakgrundsträd... Bara ta bort dom om det inte passar i din rutt... ![]() Progresslistan uppdaterad... |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Mycket fint att arbetet fortskrider! Hoppas på att kunna sätta tänderna i denna rutt snarast!(med det inte menat att jag vill se ett hafsarbete vilket nog inte är något du skulle göra!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Senior Member
|
![]()
Jätte fint!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Hedersmedlem
|
![]()
Så är marktextureringen helt klar. Det som återstår är lutningsvisarna och en del av banan som inte är terräng-justerad än. Det närmar sig...
![]() Placerar en ny progress-lista här. EDIT: Byter ut progress-listan.... Nu är även terrängjusteringen klar... ![]() Senast redigerad av Mazz den 2005-10-28 klockan 01:42. Anledning: Uppdaterat progresslistan. :) |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Hej Mazz!!!
Förlåt för att jag skriver "lite" otydligt,men jag blir så tårögd av dessa bilder ifrån rutten. Ser med stor förväntan till den dag den kan laddas ner. Jag önskar dig en trevlig helg(jaja och ni andra också,mummel mummel) Mazz. Mvh Traingoal |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tackar Traingoal för de snälla orden!
![]() Arbetet med lutningsvisarna pågår just nu... Ni kan ju kolla själva på progress-listan vad som återstår... ![]() Inte den allra lättaste uppgiften att få fram värdena för skyltarna, TrackViewer är en hjälp, men ingen som ger värdena komplett direkt... Det blir till att räkna och kalkylera och kolla i rutten hur spåren ligger.... Men, tror det är värt det, hoppas att körupplevelsen ökar lite med dessa skyltar, särskilt som det är en bana med ganska varierande lutningsförhållanden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Hej Mazz!
Det märks att du filat på rutter tidigare - med tanke på din progresslista. Jag lånar gärna din idé, för att ha något att bygga på ;-) inför ett framtida eget försök. Tänk vad vissa saker kan bli enkla med ett kalkylblad och lite färger.
Moving Steel on Land, On and Under Water, proud Photographer Senast redigerad av SubTrain den 2005-10-30 klockan 18:49. Anledning: Rättade stavfel och mb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hehe, tack Subtrain, jopp Excel är ett lysande program! Man kan räkna med det oxå, har jag hört... Trevligt att du gillar iden, hoppas den är til nytta för ditt behov!
Har jobbat med att ta reda på vad som ska stå på lutningsskyltarna och 33 lutningar är nu uppmätta till längd och lutning. Har den södra slutstationens industrispår och stambanan kvar att göra. Stambanan går nog ganska fort, det är svaga lutningar och långa spårdelar där. Största lutningen på GDSJ blir då 17,5 promille, i 1,8km. Norra delen vid hamnen ligger i vatten-nivå, lite plus förståss... Södra delen har klättrat en hel del under resan, är uppe på som mest 179m ö.h. Längsta lutningen pågår 4,8km med precis 10 promille. Intresse-klubben antecknar... ![]() Sen är det bara o sätta sig o producera skyltar... Det blir några stycken... Senast redigerad av Mazz den 2005-11-08 klockan 01:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
En fråga Mats! Hur ser du lutningar och liknande i RE? Har aldrig lyckats komma överfund med det och heller aldrig insett hur man gör linjekartan som originalrutterna här där höjder visas...
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|