Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Arkiverade forum > Virtuella Tågbolag

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-02-24, 19:19   #1
Pson
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Linköping, , Sweden.
Inlägg: 2 663
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard Nytt bolag?

Jag funderar på att starta mig ett eget litet bolag som jag vill skall trafikera KMJ-banan.

Men, jag tycker det verkar vara en hel röra allt det här. Kan någon klargöra för mig vad jag som "chef" måste göra samt vad som krävs för att vinna upphandlingar osv. [8]

Med vänliga hälsningar Pson


Pson besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-02-24, 19:36   #2
Olaf Lindström
Moderator
 
Reg.datum: Dec 2002
Ort: Jönköping
Inlägg: 2 867
Standard

Var det inte en viss person som sa att virtuella bolag inte var hans sak för några dagar sen?[}][]

Seriöst nu då:
Du som chef bevhöer inte göra mycket, dock måste du titta in på något av de kontrakt som erbjuds för de olika rutterna och prata med ägaren till kontraktet om du vill ha det till ditt bolag...

Du fixar in en förare eller mer som kör tåget(en) och köper, hyr eller hyrköper tåget(en) av SVTTL...

www.svttl.se - kolla kontrakt här exempelvis...

MVH: Olaf "vr98olli" Lindström
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-24, 20:25   #3
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Jag skriver gärna in dig som nu operatör hos SVTTL. Jag lär dig också allt som du behöver veta för att få igång det första tåget.

Nyckeln till framgång heter personal. är du själv (till att börja med) så kan du ta på dig jobb i 40 timmar per vecka. Sedan måste du skaffa personal.

Sedan måste du naturligtvis köra någonting. Titta på följande länk:
http://www.svttl.se/rts.htm

Här ser du KMJ's kontrakt och anbud.

Anbud 1,3 och 4 börjar först Vecka 16/17. Anbud 3 och 4 är också X2000-körning Vilket borde passa dig. MEN........... Titta på följande länk:
http://www.svttl.se/ekonomi.htm och fliken fordonsdata så ser du hur mycket olika fordon kostar.
En X2000 kostar troligen ca 65 miljoner i inköp även om det inte finns med just nu och det har du helt enkelt inte råd med idag. Å andra sidan så kan du, om du kan skaffa personal. köra andra tåg fram till vecka 16 och försöka få en liten vinst på varje tåg så att du har råd att betala en hyra av X2000.


Däremot borde du kunna lägga ett anbud på Ståltåget som borde rulla just nu även om den inte gör det (Finns inget kontrakt på den) Frågan är nu följande:

1. Vad vill du köra med för lok?
2. Vilka stålvagnar finns det? Leta på internet.
3. Hur mycket vill du ha betalt per lastad vagnsKilometer (0-20 kr)

Dessa tre enkla frågor måste du svara på. Vi väntar med spänning.....

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-24, 20:34   #4
andreasrosen
Senior Member
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 383
Skicka ett meddelande via ICQ till andreasrosen Skicka ett meddelande via MSN till andreasrosen
Standard

Även VHJ (Västerköping Helsinghamns Järnvägar) hälsar dig välkommen som operatör hos oss. Allt du behöver göra är att tala om vad du vill köra och vart. Fördelen med just VHJ är att det är en lång sträcka vilket genererar mycket pengar. Hela sträckan är även dubbelspår.

Trafiken på VHJ är helt fri, du talar med andra ord vad du vill köra med och när så ordnar vi resten. (På KMJ måste du vinna upphandlingar och dessa gäller endast för en begränsad period)

Vill de sedan köra mellan många olika rutter är detta lätt gjort då VHJ ansluter mot SWE.

Maila gärna så kan vi lägga upp ett förslag för trafik. swedishtrain@hotmail.com





http://www.seaside.se/~sea1712d/
andreasrosen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-24, 22:39   #5
Pson
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Linköping, , Sweden.
Inlägg: 2 663
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Ifall jag nu får igenom mitt kontrakt som jag gjort upp med SVTTL så kommer trafiken att starta!



X-press AB kommer mitt bolag i sådana fall att heta. Vi planerar med två till fyra dubbelturer per dag med InterCity mellan Karlfors och Kvarndalen.

Rc6 + AB9 + BFS9 + B9 + B9 + B9

Eventuellt kommer trafiken med snabbtåg startas senare. Tågen är av samma typ som SJ X 2000. Namnförslag på produkten är för närvarande X-press 2000


Med vänliga hälsningar Pson


Pson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-26, 15:35   #6
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pson

Ifall jag nu får igenom mitt kontrakt som jag gjort upp med SVTTL så kommer trafiken att starta!



X-press AB kommer mitt bolag i sådana fall att heta. Vi planerar med två till fyra dubbelturer per dag med InterCity mellan Karlfors och Kvarndalen.

Rc6 + AB9 + BFS9 + B9 + B9 + B9

Eventuellt kommer trafiken med snabbtåg startas senare. Tågen är av samma typ som SJ X 2000. Namnförslag på produkten är för närvarande X-press 2000


Med vänliga hälsningar Pson


Låter bra Pson. Jag har för mig att IC-trafiken på KMJ fortsätter till Solingen Ohligs, men om du vill så kan vi korta av några avgångar till Solingen och låta dom vända i Karlfors så kan du också köra. Hoppas du förstår vad jag menar.

Mvh
Mohammad Mafiha i Gävle, Sätra

Vice VD för RTS
DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-26, 15:42   #7
andreasrosen
Senior Member
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 383
Skicka ett meddelande via ICQ till andreasrosen Skicka ett meddelande via MSN till andreasrosen
Standard

Måste ju bara tala om förträffligheten med snabbtågstrafik på VHJ. Rutten har överlag en mycket hög sth! En sth på 220km/h är inte ovanligt även om 180km/h-200km/h är mer standard. Ingenstans på dina nämnda sträckor på SWE finns denna standard!

Får jag föreslå att du fortsätter när du kommer till Solingen Ohlings ner till VHJ-rutten?





http://www.seaside.se/~sea1712d/
andreasrosen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-26, 16:04   #8
Erik Götborg
Skånsk användare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
Standard

Vår IC-trafik går mellan Kvarndalen - Helsinghamn och åter.

MVH Erik

VD,Railway Transport System

Kontrakt: http://www.svttl.se/rts.htm
Erik Götborg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-26, 21:09   #9
andreasrosen
Senior Member
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 383
Skicka ett meddelande via ICQ till andreasrosen Skicka ett meddelande via MSN till andreasrosen
Standard

Er IC-trafik? Observera att ni måste underrätta STAB/VHJ innan tågen rullar in på VHJ. Annars får vår trafikledning det jobbigt.

För trafik på VHJ krävs trafiktillstånd. Ett sådant är konstandsfritt och erhålls automatiskt när ett bindande kontrakt har upprättats då kontraktet gäller som trafiktillstånd [)]




http://www.seaside.se/~sea1712d/
andreasrosen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-27, 14:48   #10
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev andreasrosen

Er IC-trafik? Observera att ni måste underrätta STAB/VHJ innan tågen rullar in på VHJ. Annars får vår trafikledning det jobbigt.

För trafik på VHJ krävs trafiktillstånd. Ett sådant är konstandsfritt och erhålls automatiskt när ett bindande kontrakt har upprättats då kontraktet gäller som trafiktillstånd [)]




http://www.seaside.se/~sea1712d/
Liten rättelse från våran sida. Om möjligt (tillstånd m.m) så kör vi våra IC-tåg till Helsinghamn. Annars vänder dom i Solingen Ohligs där även länken till VHJ är.

Mvh
Mohammad Mafiha i Gävle, Sätra

Vice VD för RTS
DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-27, 14:50   #11
DJ Clinton
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Gävle, Sweden
Inlägg: 540
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev andreasrosen

Måste ju bara tala om förträffligheten med snabbtågstrafik på VHJ. Rutten har överlag en mycket hög sth! En sth på 220km/h är inte ovanligt även om 180km/h-200km/h är mer standard. Ingenstans på dina nämnda sträckor på SWE finns denna standard!




http://www.seaside.se/~sea1712d/
Du är väl medveten om att VHJ laggar utav bara hel*ete [8D]

Mvh
Mohammad Mafiha i Gävle, Sätra

Vice VD för RTS
DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-27, 15:10   #12
Erik Götborg
Skånsk användare
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Hässleholm
Inlägg: 1 518
Standard

Tycker inte VHJ laggar speciellt mycket faktiskt

MVH Erik

VD,Railway Transport System

Kontrakt: http://www.svttl.se/rts.htm
Erik Götborg besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-27, 15:40   #13
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

VHJ är ingen katastrof när det gäller laggning. NEJ är det lite värre med men den är fortfarande klart spelbar med underbara saker i omgivningen.
Sedan är det klart..... snabbare dator, mer minne, Raid hårdisk osv osv tar bort sådana problem med smakar det så kostar det tyvärr.

M v h
/Pursche
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-27, 15:50   #14
Dson
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Morgongåva, Uppland, Sweden
Inlägg: 2 767
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

VHJ är inte så farligm, det beror "bara" på vad du har för dator.
Men man kanske ska ställa ner grafiken lite om det laggar? Det gjorde jag hos min pappa och det funkade

MVH Daniel

VD för UBOPGE
Dson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-02-27, 16:32   #15
andreasrosen
Senior Member
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 383
Skicka ett meddelande via ICQ till andreasrosen Skicka ett meddelande via MSN till andreasrosen
Standard

VHJ fungerar finfint. Värre i Nedanby som ni säger, där finns lite förmycket att titta på....

MEN, hur kan man köra IC-tåg till Solingen Ohlings? En pendeltågsstation som dessutom är ganska liten!!! Det är ju som att köra X2000 mellan Göteborg - Flemmingsberg. Skärpning RTS! Dessutom är VHJ mycket intresserade av att veta vilka tåg RTS kör till Helsinghamn då dessa tåg kör 3 km på VHJ!

Oanmäld trafik på VHJ utsätter övriga trafikanter för livsfara samt bestraffas hårt med vite!



http://www.seaside.se/~sea1712d/
andreasrosen besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Skapa Nytt Bolag ? Frippez Virtuella Tågbolag 12 2004-09-17 17:02
Cosmonova Trains (Nytt namn) DJ Clinton Virtuella Tågbolag 80 2004-05-07 16:04
Nytt bolag vill komma igång alaska Virtuella Tågbolag 6 2004-03-17 07:57
nytt VA Putte Virtuella Tågbolag 3 2003-04-20 19:08
Nytt tågbolag: Snabbtågen AB Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 4 2002-06-27 17:11



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:18.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009