![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
STW-member
|
![]()
STW Dynamic Speedboard är ett surveyor only trackside objekt där man via HTML ruta själv matar in Sth. Den syns sedan inte i Driver, så den är lämplig att även användas vid perronger och liknande.
![]() Jag kommer även snart att tillverka en scenery hastighetstavla där man själv matar in vad som står på tavlan att sättas bredvid STW Dynamic Speedboard. Fördelen är att man kan höja och sänka hastighetstavlorna då (även luftledningsstolpe samt brygg versioner kommer) samt man slipper alla enskilda tavlor för varje hastighet. STW Dynamic Speedboard lämpar sig även bra på äldre banor med inga/få/äldre hastighetstavlor så håller sig AI tågen i styr ändå ![]() EDIT: Kan förresten nämna att TRS2004 SP2 är ett krav! Tomas ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 1 131
|
![]()
Snyggt jobbat!
/Lars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 732
|
![]() Härligt gjort Tomas ![]() Minskar mängden tavlor betydligt samt inget mer problem med att hitta en passande hastighetstavla. ![]() Roger |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2002
Ort: Skellefteå, Sweden.
Inlägg: 160
|
![]()
Oj oj, mycket välbehövligt! Tackar!
//John |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Snyggt jobbat ännu en gång Tomas.
![]() MVH Bengt L. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2002
Ort: København, , Denmark.
Inlägg: 70
|
![]()
Prima!!!
Den har jeg ventet på siden community edition. [ ![]() Så mangler vi bare et dynamisk signal, det vil sige et signal som har en variabel "trackdistance" men stadigvæk fungerer som et signal. Damn the polys! Full speed ahead!!! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 15
|
![]()
Jag saknar svenska hastighetstavlor med pil:
Jag har däremot svenska hastighetstavlor som det står 160 och 200 på. Vet inte om de kommer från Auran eller cd'n Svenska Tåg. I vilket fall som helst finns inte dessa tavlor i verkligheten, man använder ovanstående piltavlor istället för besked >= 160. (Finns även med pilen vänd nedåt.) Det är ingen ide att använda siffror vid så höga hastigheter eftersom lokföraren ändå inte hinner läsa dem. Man får istället hastigheten via ATC. Ovanstående piltavla vore alltså bra att använda tillsammans med Dynamic speed board. Någon som har sådan tavla eller är pigg på att ta fram en!? Hälsn. Tobias |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
STW-member
|
![]()
sigtpe det finns redan två sådana tavlor jag har gjort och de följer med i TRS2004
![]() Att det finns hastighetstavlor med 160/200 km/h på beror väl främst på att tidigare fanns det inte något annat sätt att få tågen att gå i de hastigheterna om man inte hade en vanlig hastighetstavla. Tomas ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2002
Ort: København, , Denmark.
Inlägg: 70
|
![]() Citat:
trackdistance er en nødvendighed når du skal opstille dine signaler og tavler i områder med sporafstand som er mindre end standarden - eksempelvis er standarden for tyske signaler på den frie strækning 2,75m (KlausM bruger denne værdi til sine signaler, hvilket giver problemer andre steder) og opefter, men helt ned til 2,00 m på rangerterræn og lignende. I øvrigt ville muligheden for at kunne rotere et signal være mindst lige så lækker. Min lille tur til Schweitz i sidste uge tog mig forbi Bietschtalbroen og der så jeg signaler som var drejet nær ved 30 grader i forhold til den signalbro de stod på. Trainz signaler står jo altid vinkelret på sporretningen i indsatspunktet og det er ikke altid prototypisk. Damn the polys! Full speed ahead!!! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2002
Ort: København, , Denmark.
Inlägg: 70
|
![]()
http://www.jernhesten.dk/konstruktio...-0172/0073.jpg
Se her for at se hvad jeg mener med signaler der burde kunne roteres. Sammenlign broens kurve og signalernes stilling. Damn the polys! Full speed ahead!!! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 15
|
![]()
Tack för svaret om pilhastighetstavlorna.
Jag letade förstås i fel kategori. (Händer ganska ofta... ![]() /Tobias |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Extra Extra!! ScaleRail Dynamic Track Utility | Hawk | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2004-11-22 22:15 |
Dynamic speedboard | gec44-9w | Trainz - Allmänt om Trainz | 3 | 2004-10-02 16:16 |
Dynamic track | Roger | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 8 | 2004-04-14 20:18 |