|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-07-23, 11:49 | #1 |
Junior Member
|
Service Pack 2 - Passenger Pack
Finns det några svenska personvagnar som klarar av att transportera personer?
I Spelet då kanske ska tillägas så jag slipper ironiska svar |
|
2004-07-23, 11:59 | #2 |
Medlem
|
Nej. Men om du laddar hem Trainz Objects ifrån Auran kan du lätt göra "alla" vagnar "personvänliga". Tyvärr blir personerna inte animerade inne i själva vagnen, men de försvinner från perrongen iaf när tåget kommer
Mvh Stefan |
2004-07-23, 15:32 | #3 | |
Member
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
tack på förhand marcus mjm |
|
2004-08-04, 03:13 | #4 | |
Junior Member
|
Citat:
Men om man tar tex en av sj passagerarvagnar från cd svenska tåg. Hur gör jag då för att få en sådan vagn att ta passagerare? |
|
2004-08-04, 09:54 | #5 |
Medlem
|
Först installerar du vagnarna Sen laddar du hem TrainzObjects helper som jag tror finns på aurans hemsida. (Annars vet säkert någon annan härt vart den finns). Starta Object helper (det tar några minuter beroende på hur mycket grejer du har installerat i trainz), markera "rolling stock" längst ner så bara vagnar visas. Leta upp SJ vagnen i listan, borde heta Sj någonting... Markera vagnen och klicka på vänstermusknapp, där någonstans i menyn skall det finnas "make availble för passengers" eller något liknande, när du väl hittat det kan du inte missa det. Sen är det bara stänga ner och starta upp trainz.
Vagnen kommer varken ha en grön ind. markering eller animerade dörrar/figurer i sig men om du klickar med ? på vagnen skall du få upp hur mycket passagerare den kan ta... Mvh Stefan |
2004-08-04, 11:04 | #6 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Blyfri.
När du har gjort som StefanD beskrivit. Så läggs det till i configen att vagnen ska ta 25 personer. Har för mig att sextiotalsvagnarna tar 40 personer och X2000 någonting på 70 personer. Står i dom allra flesta fallen i configen hur många personer vagnarna tar. Om du sedan går in i configen. 5:e knappen till vänster om frågetecknet där upp till i TrainzObjectz. Nästan längst ner i configen. Står det med röd text size och direkt efter med svart text 25. Där det står 25, ändrar du till valfritt antal som du vill att denna vagna ska ta. T.ex. 60-talsvagnarna 40, så tar vagnen 40 personer. O.B.S. Ibland fungerar det inte när du går över till spelet sedan. Men jag brukar vara lite slarvig och brukar stänga ner TrainzObjectz med det lilla röda krysset. Och då brukar den inte spara eller ta bort Dispatcher.chump. När jag har kommit ihåg att stänga ordentligt längst ner i mitten, så har jag aldrig än så länge haft problem med detta, för då får jag frågan om jag vill ta bort Dispatcher.chumpen. Edit: Skrivit uppåt väggarna igen. Catche filerna ska det vara. Edit: Måste bara passa på att ställa en fråga och tycker att den passar in i denna tråd. Y7:an. Någon som vet på ett ungefär vad Motorvagnen, släpvagnen och manövervagnen tar i antalet passagerare. Bengan. |
2004-08-04, 16:03 | #7 |
Niträknare & STW-member
|
|
2004-08-04, 16:59 | #8 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
Tack så mycket Rc1166.
Då har man lite grann att fylla på med. Bengan |
2004-08-05, 05:55 | #9 |
Junior Member
|
Sådär.... Nu fick jag det att funka... Tänk att man alltid får svar på sina frågor här
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Service pack inst fungerar inte | Jonsson | Trainz - Allmänt om Trainz | 2 | 2004-05-25 22:57 |
STW klart för Service Pack 3 | emges | Trainz - Allmänt om Trainz | 8 | 2002-08-11 09:31 |
Service Pack 1.1.1 KLAR | ThomasF | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2002-01-30 09:42 |
Service Pack 1 till Trainz | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 9 | 2001-12-21 10:19 |