Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-05-25, 22:09   #1
Jonsson
Medlem

Reg.datum: Feb 2002
Standard Service pack inst fungerar inte

Hej jag kom på att jag fortförande har build 684 och tänkte uppdatera men den säger old file not found men den fortsätter men när den kommer till 100% så hänger den sig och ja jag tog rätt version

Ha en bra dag

// Jonsson byger på en
svensk spårvagns rutt
Jonsson besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-05-25, 22:18   #2
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Om du fått ett meddelande som säger "Old file not found" då har uppgraderingen inte gått rätt till. Tyvärr åker du på en ominstallation av Trainz då du antagligen fått en halvt uppdaterad version...

Ett tips är att kopiera undan C:\Program\Auran\Trainz\World\Dispatcher-mappen så slipper du installera om allt du laddat ner.

Du kan också ta en backup av C:\Program\Auran\Trainz\World\Custom-mappen om du har gjort egna kartor som du vill behålla.

När du sedan installerat om Trainz och lagt på SP2 så behöver du bara kopiera in dessa mappar igen så är allt klart.

Självklart kan sökvägen variera om du inte har installerat spelet under C:

Fredrik besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-05-25, 22:57   #3
Jonsson
Medlem

Reg.datum: Feb 2002
Standard

har nu gjort en ominstallation och håller på att köra in sp1 nu har jag kommit till 100% och den håller inte på med någon fil men å andra sidan säger den inte att den är klar vad ska jag gjöra?

edit: glöm det rutan kom till sist total installationstid av sp1 ca 40 min[8D]
Ha en bra dag

// Jonsson byger på en
svensk spårvagns rutt
Jonsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Forumet som växlade in på fel spår och spåra ur Kvarne Off-topic 14 2003-06-24 02:24
Mitt trainsim fungerar inte som det borde göra! Macley MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 23 2002-11-30 20:05
STW klart för Service Pack 3 emges Trainz - Allmänt om Trainz 8 2002-08-11 09:31
TGA Tool 2 fungerar inte! Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 11 2002-07-30 08:20
Service Pack 1 till Trainz Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 9 2001-12-21 10:19

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:44.