![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag har kollat lite på pass 30-vagnarna. Dom har ju såvitt jag kunnat se MD-boggier. Alla andra svenska vagnar som jag har tagit hem tycks också ha MD-boggier.
Skulle det vara tillåtet att försöka byta boggier på de äldre vagnarna till någonting som såg ut som m/39 istället. MD-boggierna fanns ju inte på den tiden? Frågar Olle M |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Den enda möjligheten för att byta boggina är ju tillgång till 3d-filen för vagnarna. Lägga till saker i efterhand kan man ju göra genom freight animation, men inte byta ut...
Det är väl Robban som gjort vagnarna, gissar jag... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag ska försöka kontakta honom. Det vore intressant att prova lite ändringar, egentligen mest för att jag skulle lära mej något.
/O.M. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Från Pass40-paketet har jag här en F4-vagn med boggier modell 42, mest på kul, och för att variera lite. 42:an har samma axelavstånd som MD-boggierna så jag bytte bara skin på boggiernas utsidor. Det hade varit flott med modell 39 på Pass 30-vagnarna i ursprungsskick, men de har ju längre axelavstånd (så hjulen på modellen måste ändras) och var inte så enkla att få tag i. Jag tror att den ace-filen kommer från en F5 i någott Pass60-paket och är väl fotad från nån Lima-modell. Detta sagt med all respekt för upphovsmännens jobb, ifall jag missade nåt när jag yxade till Pass30 och Pass40-vagnarna för ett par år sen.