![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare ssg
|
![]()
Jag kan förstå varför Banverket gör som de gör synd dock att bohusbanan skall behövas läggas ned, den borde rustas upp så snart som möjligt genom att regeringen tilldelar pengar till ett upprustande av banan, var de pengarna skall komma ifrån kan man visserligen fråga sig...
__________________
http://puggen.deviantart.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Vägverket vill ju bygga motorväg på en del av banvallarna längs Bohusbanan har jag hört, får hoppas att den inte läggs ned så att detta ska behöva bliva nödvändigt..
__________________
M.V.H Tobias år 2014! ------------------------ Kolla gärna in på min lilla sida med järnvägsbilder och en del reportage. http://tobbebilder.from.eksjo.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tidigare ssg
|
![]()
Visserligen är jag den typ av person som stöder både nya vägbyggen och järnvägsbyggen men vägverket borde nog slanta upp de extra miljonerna det skulle kosta att bygga en viadukt över bohusbanan. En del av alla dessa pengar som sparats inom försvaret som jag inte stöder (vill ha kvar försvaret) borde kanske kunna finansiera ny motorväg samt järnväg i bohuslän?
Det finns mycket inom sveriges infrastruktur som man borde förbättra. Här är en lista över projekt som jag tycker man borde bygga. Det är mycket långsiktigt, inget man bygger på några år utan 50 årsperiod eller mer. Motorväg mellan Stockholm-Göteborg dvs bygg om E20 till motorväg. Upprustning av Bohusbanan och eventuellt ansluta den till norge. Förbifart stockholm. Förläng fyrspåren vid Göteborg och Stockholm för ökad kapacitet. Detsamma gäller södra stambanan mellan Stockholm-Malmö och bygga den dära europabanan eller vad den heter. Öka spårkapaciteten i Stockholm, Göteborg och Malmö. Räta ut järnvägar om möjligt för att tillåta högre hastigheter som 300 km/h. Kostnad? väldigt många miljarder av skattebetalarnas pengar.... Är allt detta möjligt i framtiden, kommer det någonsin att förverkligas tror ni och behövs det/är det lönsamt? jag tror det iallafall
__________________
http://puggen.deviantart.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 18
|
![]()
Apropå den politiska faktorn tror jag inte att moderaterna är så järnvägsvänliga som de vill ge sken av.
"I stället för att se till de behov av investeringar och underhåll som vägnätet har, inte minst för att upprätthålla säkerheten för trafikanterna, har regeringen valt att tillmötesgå sina tillväxtfientliga samarbetspartners och avsätta en omotiverat stor andel av infrastrukturpengarna framöver till järnvägsnätet." Står det på moderaternas hemsida www.moderat.se . (Hela texten står på http://www.moderat.se/(S(zhyxbh45fcy...=2&politikid=9 i " Vad tycker moderaterna om regeringens förslag om vägar och järnvägar?" i spalten "Vad tycker vi om...) Jag tolkar det som att det inte kommer att bli bättre för de nedläggningshotade banorna om det blir ett regeringsskifte i höst... Mvh Isak |
![]() |
![]() |