![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2004
|
![]()
Hej jag bygger en bana i Trainz men jag kan bara inte göra själva landskapt ordentligt. är det nån som har tips om det är någon speciell ordning man ska följa för att underlätta byggandet? Skulle vara tacksam för svar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() ![]() Mer i detalj kan han säkert själv berätta om hur han gör. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
jag provade autofunktinen i spelet. och de blev väldigt bra. använde det på min modul 1. men hur det blir om man ska göra på en jättebana. vet jag förstås inte. fördelen med autofunktionen är ju att du själv kan bestämma mycket hur de ska se ut, men man får dra ner effekten rätt mycket för att de inte ska bli för stora effekter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
då har du missat något =) de finns under menyn där du lägger till nya baseboard. de finns längs ner. du markerar vilka baseboard du vill ska ändras. sen fill. och då blir de du har ställt in till höger om fill i. du har olika du kan välja där. och även hur stor effekten ska vara. man får testa ett par gånger innan man hittar nån man gillar och hur stor effekten ska vara. skickar med ett screen där det är.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |