![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Snygg bro...
![]() ![]() Med den här bron, skulle man i första hand ha en väg samtidigt som spår möjligtvis, det är ju en enkelspårs-sträcka det här så dubbelspår här är ingen option... Eller om man kanske med shape manager kan smala till den? ![]() ![]() Den gamla kan iof vara kvar, men då behöver den ha andra mer verklighetsnära texturer, med svenska mått mätt... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Hade en tanke. Vore det inte möjligt att ha en gammal nerlagd 600mm industribana eller nått i rutten? Typ som en riktigt övervuxen (kan knappt se spåret!!!) krokig och backig bana med nära vegetation, övergivna stickspår och grushögar till stoppblock, gamla träbroar över bäckar osv?
Vore en finfin rälssnutt att köra smalspårsånga på. ![]() /Jonatan
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Röstar för att båda broarna behålls!
Lycka till med bygget ![]() /Magnus |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Har det hänt något nytt på sistoende?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() En bekännelse... Det har kommit ett 150-års-jubileum och ovanpå det märkliga saker som jobb ivägen... oförlåtligt, jag vet, men men... Nu har jag spenderat lite tid på att få klart C3-vagnen till NMJ-släppet, men den är strax klar den me... Så, snart blir det luft i seglen på JBJ2 igen... Hawk hade rutten nere hos sig ett tag under NMJ:s signalsättnings-fas hos Totte, men nu är det min tur igen... ![]() Jonatan: Jo, en smalspårsbana vore finfint och trevligt... Håller med, såklart.. problemet är ju tiden bara, ska man ha in en smalspårsbanan i rutten, som det ska vara nån vettig mening me, så blir det betydande tidsåtgång för en sån sak och just nu är det bättre att bli klar me rutten, tycker jag... Senast redigerad av Mazz den 2006-09-28 klockan 00:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ah...B6 vagnar. Men det vet du väl, att det skall vara ett Hg framför och ett efter (humle & dumle tågen)? Ja, eller ett Du och ett efter (stockholmspendel före -73). Dom funkar ju också finfint att hänga ett ånglok framför...
Fint jobbat och kul att du kommit ingång med JBJ2 igen!
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Eller som i Gävle ett ånglok vänt åt varsitt håll i vardera ändan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
|
![]()
För god ordnings skull, så ingen tror att det är jag som har varit duktig...
![]() Det är Robban som är byggherre til B6-vagnarna, jag har dock på just dessa lagt på foto-texturer, som jag påpassligt nog fick tag på i Gävle... Inte riktigt klart än, men nästan... Pierre, jo jag är medveten om dessa tåg, men gillar nog mest "riktiga" loktåg, med ett lok, med rundgång o härligheter vid slutstationerna... ![]() |
![]() |
![]() |