![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2003
|
![]()
Hallå, hallå!
Behöver lite hjälp med att kunna byta mellan fram-cab och bak-cab som man kan göra med MSTS Bin. Här har vi .cvf-filen jag ska ändra i: Kod:
Tr_CabViewFile ( CabViewType ( 1 ) CabViewFile ( cabfront.ace ) CabViewWindow ( 0 0 640 248 ) CabViewWindowFile ( cabfront ) Position ( 0 3.119 10 ) Direction ( 7 0 0 ) CabViewFile ( cableft.ace ) CabViewWindow ( 0 0 640 439 ) CabViewWindowFile ( cableft.ace ) Position ( 0 3.119 10 ) Direction ( 5 -50 0 ) CabViewFile ( cabright.ace ) CabViewWindow ( 0 0 640 439 ) CabViewWindowFile ( cabright.ace ) Position ( 0 3.119 10 ) Direction ( 5 50 0 ) EngineData ( NS_Mat54_338 ) CabViewControls ( 15 Fattar noll av manualen.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
MatsH har skrivit ett inlägg om detta som kanske kan hjälpa dig...
http://217.197.57.186/forum/showpost...0&postcount=11 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Hmm, hjälper inte mig så mycket att göra sådär.
Jag ska ändra ett tågset, alltså komma till andra ändan av tåget. Kanske skulle man då inte in och rota i cvf-filen? Sedan vet jag heller inte vilken knapp man trycker på när man ska byta sida på tåget.
![]() |
#4 |
Månadens bild - Mars 2005
|
![]()
Hej!
Om du i tex X2000 ska byta från motorenhet till manövervagn så ska du inte ändra i cvf-filen utan i con-filen till din consist. Där görs följande ändringar:
Hoppas att det hjälper dig något. mvh .... Mats
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Tack, Mats! Du finns alltid här när man behöver dig.
Nu fungerar det äntligen. Hittade en massa instruktioner om hur man bytte cab i ett enskilt lok, men inte i ett tågset. Tack igen.
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Mats: funkar det även att göra så med ett loktåg? Dvs man kör med sms-lok för att slippa rundgång?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Månadens bild - Mars 2005
|
![]() Citat:
Jag har lagt upp några modifierade cvf-filer i download-forumet för er som är intresserade. mvh .... Mats
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Då ska jag prova det nu.
Återkommer med resultatet inom kort. |
![]() |
![]() |