Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-10-03, 08:36   #1
melin1971(avregistrerad)
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Skicka ett meddelande via MSN till melin1971(avregistrerad)
Standard Phantograf eller hur de stavas

har en fråga angående strömmottagare på loken. stavar så illa så jag kallar de för det. jag är rätt insnöad på UK lok, och även snygga tyska ellok. testade att köra på BHJ el banan. och får samma problem som har har fått på andra banor med ström som inte tillhör samma land. Test körde med en 377 lok på BHJ banan och strömmottagaren nådde inte upp till kabeeln. testade med ett tyskt lok och kabeln hamnmade mitt på den. nu är de här spel så , men jag har dessutom märkt att de skiljer i höjd på dessa liner beroende på vem som har gjort dem. KlausM linor tex och en som heter My30...tyska strömlinor..men inte samma höjd. då kommer min fråga efter massa dösnack. har inte strömlinorna fast höjd i alla länder eller skiljer de så mycket och om jag tex vill använda ett tysk lok på svensk bana. går de byta ut strömmottagaren? eller UK lok..där de inte ens räcker upp. eller är detta bara ett fenomen i spelet värld?
melin1971(avregistrerad) besöker inte forumet just nu  
Gammal 2006-10-03, 09:59   #2
MatsH
Månadens bild - Mars 2005

Reg.datum: Feb 2002
Standard

Hej!
Jag vet inte hur kontaktledningshöjden skiljer sig mellan olika länder, men i verkligheten är väl strömavtagaren fjädrande och kan på så sätt anpassa sig till olika höjder. Så i den bemärkelsen så är det ett spelvärldsfenomen.

Angående att byta ut strömavtagaren så går det.
  • Öppna lokets config.txt
  • Leta reda på raden "pantograph" och ändra kuid till den strömavtagare du vill använda.

Annars kan man i CMP välja "Edit in Content Creator Plus" och ändra i raden "Pantograph" (rödmarkerat på min bild).

Hoppas att det hjälper något.
mvh .... Mats

Senast redigerad av MatsH den 2009-11-30 klockan 14:02.
MatsH besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-03, 10:26   #3
melin1971(avregistrerad)
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Skicka ett meddelande via MSN till melin1971(avregistrerad)
Standard

ska prova att byta en gång. risken är väl förstås att de kan se dumt ut för de passar väl inte in på loket. ja jag misstänkte med att detta var ett spelfenomen.
melin1971(avregistrerad) besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:51.