Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-11-28, 07:45   #1
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard Startup filmen

När man startar MSTS, så är det första man ser en filmsnutt. Vill man slippa se den, så kan man ta bort filen och MSTS startar snabbare. Filen heter startup och finns i Global mappen. Man kan också lägga dit en annan filmsnutt (kanske filmat nått tåg själv!?).

OBS! Glöm inte att ta backup på orginalet först!
Gammal 2006-12-03, 19:51   #2
PeterL
Medlem

Reg.datum: Oct 2002
Standard

Ta bort den behöver man väl inte göra. Man kan ju helt enkelt döpa om den eller flytta den istället.
Eller göra en ".REG"-fil som ser ut så här:

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Microsoft Games\Train Simulator\1.0\HWRenderer]
"ShowLogo"=dword:00000000

Och sparar den som "IngenFilm.reg" eller nåt sånt, dubbelklickar på den och sen slipper man att se filmen nästa gång man startar MSTS.
Vill man se den igen så byter man den sista nollan i "ShowLogo"=dword:00000000 mot en etta.
Lägger man istället dit en annan film så ska det vara MPEG1. Kanske MPEG2 går också, det vet jag inte.

MVH. Peter
PeterL besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-12-03, 20:13   #3
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PeterL
Ta bort den behöver man väl inte göra. Man kan ju helt enkelt döpa om den eller flytta den istället.
Eller göra en ".REG"-fil som ser ut så här:

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Microsoft Games\Train Simulator\1.0\HWRenderer]
"ShowLogo"=dword:00000000

Och sparar den som "IngenFilm.reg" eller nåt sånt, dubbelklickar på den och sen slipper man att se filmen nästa gång man startar MSTS.
Vill man se den igen så byter man den sista nollan i "ShowLogo"=dword:00000000 mot en etta.
Lägger man istället dit en annan film så ska det vara MPEG1. Kanske MPEG2 går också, det vet jag inte.

MVH. Peter
En liten varning kan läggas in att om ni inte vet vad registret är och hur man ändrar värden, gå inte in i det för ni kan förstöra lite väl mycket i datorn.
Gammal 2006-12-03, 20:42   #4
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Vid uppstarten kan man ju klicka på skärmen så man slipper se uppspelningen.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-12-04, 13:10   #5
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Visst kan man döpa om filen och ha den kvar. Problemet med att döpa om filer är att man kan glömma bort vad dom heter i orginal. Så jag föredrar att flytta dom och lägga dom i en backup mapp utanför msts...

Och visst kan man klicka på skärmen så man slipper se uppspelningen. Men varför, när man enkelt bara kan ta bort filmen!???? Jag tycker det funkar bättre nu. Nu laddar den msts direkt, istället för filmen först!
Gammal 2006-12-04, 13:29   #6
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Jag har haft MSTS i över fyra år och det är första gången jag ser denna filmsnutt. Jag tittade i GLOBAL-mappen, och där fanns den. Jag klickade på den och körde den. Den fungerade utmärkt, men min version av MSTS har aldrig spelat upp denna snutt.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-12-04, 23:16   #7
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Hej!
Tack för upplysningen. Jag tog bort den och la dit till backupmappen. Skönt att slippa se och höra brummande ljud.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:38.