|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2002-06-11, 19:46 | #1 |
Junior Member
|
joystick
jag har kört msts i massor nu och vill börja använda joystick för att få mjukare inbromsningar. men hur gör jag för att aktivera joysticken i spelet, jag har inte lyckats...
Björn |
|
2002-06-11, 21:35 | #2 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
Joystick stöds inte av MSTS, och då menar jag x-, och y- (ev. z-)axlarna. Man kan ju däremot (tror jag) använda joystick-knapparna, eftersom de oftast är anknytna till tangetbordstangenter, som ju stöds.
//Peter |
2002-06-12, 16:58 | #3 |
Guest
|
Jag har också försökt med detta; det vore ju rätt häftigt att bromsa/gasa Series 7000LSE med växlingsspaken till min ratt... Detta fungerade/fungerar som sagt inte, vilket jag tycker är rätt dåligt av ett företag med enorm kapacitet.
Med vänliga hälsningar Lukas Nilson / Webmaster på www.s-klass.cjb.net |
2002-06-13, 11:20 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
Det är väldigt dåligt. I ett modernt lok passar det ju bra med en joystick för att köra.
/Viktor http://twilty.yoll.net/ |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Tips på joystick önskas | DV12 | Off-topic | 4 | 2002-12-19 13:12 |