![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag håller med ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Hei helt enig med de andre.
![]()
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Tack tack
![]() Dagens agenda har varit lite brobygge. Leder mig till en fråga, om det möjligtvis bland forumets medlemmar finnes bilder på broar, både över järnväg eller som här, spåret på bron. Skulle sitta fint som inspiritations-bank. Eller, tips om sida på nätet, för järnvägsbroar. Såklart har jag Gogglat själv, utan större succe. Den här bron är en fri tolkning från en annan bild jag hittade. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Hej.
Snygga bilder från banan. Är det en F5 som går efter B6 ![]() Har du gjort de gamla malmvagnarna också? Hälsningar Olle M |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
"Den här bron är en fri tolkning från en annan bild jag hittade".
Snygg och verklighetstrogen bro. Kul med nya varianter på broar (objekt över huvud taget). ![]() ![]() ![]() mvh Uffe.
![]() |
#6 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() Japp, det är en F5 som går efter B6-orna. Micke321 är den skickliga byggaren. Mas-vagnarna, då är det en annan välkänd snitsare som levererat dom, Robban. Tok-fina vagnar, får jaga på honom att släppa dom oxå... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Så, då är de objekt som har byggts senaste tiden istoppade och utplacerade i rutten, testrapporten åtgärdad och en del annat installerat.
Här är den nya "profilen" på Jarlsberg. Järnvägen delar i princip stadens centrala delar, med en bostad och stadskärna, medan den sidan där godsbangården vetter mot finns det gott om industrier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
Med stor risk risk för att låta tjatig:
Toppensnyggt ![]() Jag oich alla andra längtar tills rutten släpps! ![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Profilen Jarlsberg skulle förstärkas om det inte stod Alvesta på stationshuset ![]() Bravo både Mazz och Hawk!! /Magnus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2005
|
![]() Citat:
Verkar bli ett mycket tjusig bana. ![]() Har du sett detta? http://web.telia.com/~u58613875/svbrotun.html Senast redigerad av Johanb den 2007-01-08 klockan 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Ja, den hade jag sett för ett bra tag sen, men hittade den inte. Så, tack för länk, nu har jag o jobba med. ![]() passade på o göra en tunnelöppning oxå, tanken var att få med bergsskärning och slippe de tråkiga transfers oxå... Tillräckligt yta för at slippa tranfers va ju inge problem, men begsskärningen såg inte alls bra ut, så det fick bli grönt så länge. Den ska få sig en till match sen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hedersmedlem
|
![]()
Har nu fått tillbaka rutten från Hawk, med som vanligt fin natursättning, det är framförallt de råa partierna där ny räls va lagd i obanad terräng, som nu inte är rå längre. Så nu pågår följande:
![]() Senast redigerad av Mazz den 2007-01-20 klockan 19:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Nice bro
![]() Skuller man kunna få se fler bilder från banan?
![]() |
#14 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |