![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Göteborg, Westra Goataland
Inlägg: 684
|
![]()
Jag undrar ngt om service packs...
1. Är de gratis? 2. Är den nedladdningsbara?
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Fort McMurray, Alberta, CANADA
Inlägg: 1 390
|
![]()
Hej mr Magnell!
Ja, jag har laddat om programmet och använt US-versionen. Men jag behöver inte ha skivan sittande i maskinen när jag öppnar TRS och det är väl bra. Men det som irriterar mig är att jag får upp två meddelanderutor i Content Managern som säger "Updating the Trainz Asset Database. Please wait..." och jag väntar och väntar, men rutan tycks omöjlig att försvinna. Samtidigt så meddelar den också "Checking that your username AND password are valid and...." och så vidare. Jag har redan registrerat mig på Auran med min gamla TRS 2004. Att meddelandet är klistrat kvar beror nog på att man just nu inte kommer in på Aurans hemsida - så det förklarar det sista, men varför försvinner inte den andra rutan? Kanske det beror på samma sak? Hälsningar
__________________
Benkegbg Är president i Bensland. Ett land där ALLA älskar att åka tåg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Du behöver registrera dig igen, om du nu har skaffat dig TRS2006.
Den förra gäller bara för TRS2004. Men tyvärr, så kommer dessa meddelanden som du har beskrivit. Upp allt för ofta. "Updating the Trainz Asset Database. Please wait..." brukar dyka upp, när du har installerat något nytt och kan tyvärr ta lite tid ibland. Bara att ha tålamod och vänta ut burken. "Checking that your username AND password are valid and...." är tyvärr ett alltför vanligt problem för mig i alla fall. Händer nästan stup i kvarten, att man inte får någon kontakt med DLS. Har det problemet just nu och väntar bara på att få upp internet kontakten med DLS. Så tyvärr kommer du att drabbas av detta igen, när du har registrerat dig på nytt.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |